۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

نخست وزیر عراق در نخستین ساعات بامداد امروز وارد مشهد شد

نخست وزیر عراق در نخستین ساعات بامداد امروز وارد مشهد شد
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به منظور زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) در نخستین ساعات بامداد دوشنبه وارد مشهد شد.
کد خبر : ۵۷۱۰۹۹

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نخست وزیر عراق در ادامه سفر یکروزه خود به کشورمان، در نخستین ساعات بامداد امروز با استقبال استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

هواپیمای حامل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه وی، حدود ساعت سه بامداد در فرودگاه  شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست و پس از مراسم استقبال رسمی توسط استاندار خراسان رضوی، الکاظمی بلافاصله به زیارت امام رضا (ع) رفت.

مصطفی الکاظمی که در چارچوب یک سفر رسمی دوجانبه و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های کشورمان به ایران سفر کرده است با استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، وارد تهران شد.

نخست وزیر عراق در این سفر با مقامات کشورمان درباره مسایل مورد علاقه دوجانبه و بین المللی گفت‌وگو کردند.

گفته شده مصطفی الکاظمی و هیئت همراه پس از تشرف به حرم مطهر و زیارت بارگاه منور رضوی، کشورمان را ترک خواهد کرد.

گفتنی است؛ نخست وزیر عراق روز گذشته  در دیدار با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرده بود: ایجاد زیرساخت‎ها، می‌تواند به تحقق رویای بزرگراه مشهد - کربلا و نجف بینجامد، تلاش می‎کنیم به تعهدات خود در برابر ایران پایبند باشیم، عراق نیازمند خرید گاز و برق ایران بوده و درهای عراق بر روی شرکت‎های ایرانی باز است.

مصطفی الکاظمی در این دیدار همچنین با اشاره به افزایش سهمیه زائران ایرانی در اربعین گفته بود: تعداد سهمیه زائران ایرانی در اربعین ۶۰ هزار نفر است اما باتوجه به اشتیاق مردم ایران، این تعداد را اضافه خواهیم کرد و تسهیلات مناسبی برای ورود آن‎ها درنظر خواهیم گرفت.