۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

اربعین امسال نیابتی مسیر نجف تا کربلا را بپیمایید!

اربعین امسال نیابتی مسیر نجف تا کربلا را بپیمایید!
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه اربعین حسینی(ع) از آغاز ثبت‌نام طرح «همقدم» ویژه پیاده‌روی نیابتی اربعین خبر داد.
کد خبر : ۵۷۱۰۸۰

یوسف افضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل‌بیت(ع) در پیاده‌روی عظیم اربعین وجود ندارد، با همکاری خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف و کربلا، طرح «همقدم» با هدف انجام پیاده‌روی نیابتی اربعین حسینی(ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به‌نیابت از ثبت‌نام‌کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده‌روی خواهند شد و در انتهای مسیر نایب‌الزیاره ثبت‌نام‌کنندگان در حرم حضرت اباالفضل عباس(ع) و سید و سالار شهیدان(ع) در روز اربعین خواهند بود و زیارت‌نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی گفت: علاقه‌مندان می‌تواند برای ثبت‌نام به تارنمای ستاد بازسازی عتبات یا لینک https://atabat.org/fa/forms/52 مراجعه کنند.

وی گفت: تمامی دوستداران اهل‌بیت و مشتاقان زیارت اربعین در سراسر جهان می‌توانند برای دیدن تصاویر زنده و عکسهای مربوط به پیاده‌روی نیابتی توسط خادمان در این مسیر سراسر نور، به صفحات اجتماعی (اینستاگرام) به‌آدرس atabat_org مراجعه کنند.

افضلی یادآور شد: طرح زیارت نیابتی اعتاب مقدسه نیز هر شب جمعه توسط خادمان ستاد بازسازی عتبات اجرا می‌شود به‌طوری که از فروردین امسال تاکنون حدود 800 هزار زیارت به‌نیابت انجام شده است.