۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی

گروسی تهران را به مقصد وین ترک کرد

گروسی تهران را به مقصد وین ترک کرد
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی تهران را به مقصد وین ترک کرد.
کد خبر : ۵۷۱۰۷۹

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب(20 شهریور) به‌ منظور گفت‌وگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی با استقبال معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد.
دو طرف پس از مذاکرات دو ساعته در بیانیه ای تاکید کردند: طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

به گزارش ایسنا در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.