۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

یورش داعش به یک روستا در عراق ۴ کشته و ۷ زخمی به جا گذاشت

یورش داعش به یک روستا در عراق ۴ کشته و ۷ زخمی به جا گذاشت
تروریست‌های داعش با حمله به یک روستا در استان نینوی در شمال عراق دو نظامی و دو غیر نظامی را کشته و هفت تن دیگر را مجروح کردند.
کد خبر : ۵۷۰۹۵۹

تروریست‌های داعش شب گذشته (جمعه) با یورش به روستای «نائیه» در نزدیکی شهر موصل در استان نینوی دو نظامی و دو غیر نظامی را کشته و هفت نفر دیگر را زخمی کردند.

به نوشته وبگاه الحیاة، این حمله شبانه در منطقه «مخمور» که در هفته‌های گذشته شرایط پر تنشی داشت، رخ داده است. «صالح الجبوری» فرماندار منطقه «القیاره» که در نزدیکی مخمور قرار گرفته در این خصوص گفت که تروریست‌های داعش با سلاح سبک و خمپاره انداز به یک مقر ایست و بازرسی حمله کرده‌اند.

هفته گذشته نیز حمله گسترده تروریست‌های داعش به یک مقر ایست و بازرسی در استان کرکوک، موجب کشته شدن ۱۳ نیروی پلیس فدرال عراق شد، حمله‌ای که از حیث تلفات در یک سال گذشته بی سابقه تلقی می‌شود.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند.

با این حال عملیات‌های نظامیان عراقی در استان‌های مختلف برای پاکسازی روستاها و بیابان‌ها نیز به صورت هفتگی جریان دارد؛ به طوریکه نیروهای تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در بیست و پنجمین روز از عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال پایتخت عراق، روز چهارشنبه هفته گذشته چهار انبار سلاح تروریست‌های داعش را که در زیر زمین تعبیه شده بود کشف کردند. عملیات پاکسازی غرب استان الانبار و همجوار مرز سوریه نیز از روز پنج شنبه آغاز شده است.