۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

تضمینی برای تامین قطعات موتورسیکلت وجود ندارد!

تضمینی برای تامین قطعات موتورسیکلت وجود ندارد!
کارشناس صنعت موتور سیکلت گفت: هیچ تضمینى وجود ندارد موتورسیکلتى که امروز فروخته مى شود تا چند سال آینده قطعات آن تامین شود.
کد خبر : ۵۷۰۸۶۸

محمدعلى نژادیان کارشناس صنعت موتورسیکلت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه خریداران موتورسیکلت باید هنگام خرید به این نکته توجه کنند که هیچ تضمینى وجود ندارد موتورسیکلتى که امروز فروخته مى شود تا چند سال آینده قطعات آن تامین شود، گفت:

در حال حاضر به دلیل تحریم ها، تولیدکنندگان هندى به ایران موتورسیکلت و قطعات نمى دهند و شرکت‌ها و بازرگانان ایرانى به سختى و بعضا از فروشگاه هاى خارج از کشور قطعه تهیه و وارد مى کنند. یعنى مستقیم از شرکت هاى مادر نمى توانند خرید کنند و همین امر باعث کمبود لوازم یدکى و گرانى آن مى شود.

او بیان کرد: البته این موضوع براى محصولات و کشورهاى دیگر هم صادق بوده یا ممکن است در آینده این اتفاق براى آن‌ها نیز رخ دهد. یکى از قطعه سازان درباره تنوع موتورسیکلت‌ها با تیراژ پایین انتقادى کرده که با وی موافق هستم زیرا، این استراتژى که معمولا براى تست بازار یا متنوع کردن سبد محصولات اتخاذ مى شود، عملا به دلیل تعداد کم ،فرصت ساخت داخل را از بین مى برد و از طرفى خریداران این محصولات را در آینده نزدیک با کمبود قطعات مواجه خواهد کرد.