۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵

معرفی بهترین مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

معرفی بهترین مکمل‌ها برای درمان ریزش مو
یک فرد معمولی روزانه تعدادی تار مو از دست می‌دهد، اما هنگامه تغییر فصل ها، میزان ریزش مو افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۵۷۰۸۴۱

به نقل از العین، یک فرد معمولی روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد، اما هنگامه تغییر فصل ها، میزان ریزش مو افزایش می‌یابد.

پدیده افزایش ریزش مو هنگام تغییر فصل ها، یک دوره ثابت دارد که بین ۴ تا ۶ هفته است و اگر ریزش مو به طور مساوی روی سطح رخ دهد، می‌تواند منظم تلقی شود.

اما برعکس، اگر روی سرلکه ایجاد شود می‌تواند آلوپسی یا سقوط شدید باشد؛ در این مورد، مهم است که به متخصص پوست مراجعه کنید.

درمان ریزش موی پاییزی

اگرچه ریزش مو در پاییز مشکلی است که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، اما با مجموعه‌ای از عادات سالم، می‌توان آن را به خوبی حل کرد، از جمله:

تغذیه مناسب و مکمل‌های غذایی، اولین قدم در مقابله با ریزش موی فصلی است، با خوردن عناصر اساسی که به درمان ریزش مو کمک می‌کند و دوباره تعادل را به آن باز می‌گرداند.

به طور خاص، غذا‌های حاوی اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین B، C و D، مانند ماهی، گوشت، حبوبات، آجیل، قارچ و کلم بروکلی، باید به طور منظم مصرف شوند.

همه این مکمل‌های اضافی حاوی ویتامین B، C، C و D، مواد معدنی (به ویژه آهن و روی) و اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ باید مصرف شوند.

از جمله راه‌های مقابله با ریزش مو، تغذیه و تقویت آن، استفاده از ماسک‌های موی ساخته شده از دانه‌های آووکادو و شنبلیله، نیم ساعت قبل از شامپو زدن است.

ماساژ پوست سر، یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای مقابله با مشکل ریزش مو است. با ماساژ دادن انتهای سر به سمت بالا با نوک انگشتان در یک حرکت دورانی، به فعال شدن مجدد رگ‌های خونی، بهبود جریان خون و افزایش تغذیه‌ای که به فولیکول‌ها می‌رسد، کمک می‌کند.

تغییر فصل یکی از شکننده‌ترین زمان‌ها برای مو‌هاست و به همین دلیل توصیه می‌شود از فشار مو‌ها با رنگ و استفاده از اتوی مو، فر و سشوار در دمای بالا خودداری کنید.

توصیه می‌شود از محکم بستن مو‌ها و همچنین نیاز به خواب کافی و اجتناب از سیگار کشیدن و استرس بیش از حد خودداری کنید.