۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
وضعیت آب و هوا در ۱۹ شهریور ماه؛

بارش‌های ۳ روزه در برخی استان‌ها/ هشدار تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه

بارش‌های ۳ روزه در برخی استان‌ها/ هشدار تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه
سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش‌های ۳ روزه در برخی استان‌ها و افزایش نسبی دما در استان‌های شمالی نسبت به تندباد‌های لحظه‌ای و برخورد صاعقه هشدار داد.
کد خبر : ۵۷۰۷۹۶

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

به گزارش تسینیم همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.  امروز همچنین دریای خزر، شمال خلیج فارس و شرق عمان مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات مازندران بارش پاکنده پیش بینی شده و وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه خواهد داشت.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. همچنین از شنبه تا دوشنبه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز روند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید

منطقه اثر:

جمعه 1400/06/19 : گلستان، شمال و غرب خراسان شمالی

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای.

توصیه :اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و ... برای پیش گیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، انتقال شلتوک به مکان‌های مسقف، خودداری از آتش زدن کاه کلش، کارخانجات شالی کوبی اقدام لازم را جهت پوشش و ایمن سازی شلتوک‌های جمع آوری شده بعمل آورند، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زمینی به مکان‌های مسقف، توصیه به عشایر و دامداران برای عدم چرای دام در ارتفاعات.