۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

آتش سوزی در یک بیمارستان بیماران کرونایی!

آتش سوزی در یک بیمارستان بیماران کرونایی!
مقامات محلی در جمهوری مقدونیه شمالی از آتش سوزی گسترده در یک بیمارستان موقت که محل نگهداری بیماران کرونایی است، خبر دادند.
کد خبر : ۵۷۰۷۶۷

به نقل از الجزیره شامگاه چهارشنبه مقامات شهر «تِتوو» در شمال غرب مقدونیه شمالی خبر آتش سوزی در یک بیمارستان موقت را که محل نگهداری بیماران کرونایی است، اعلام کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این آتش سوزی دستکم ۱۰ تن جان باختند و شماری از مجروحان این آتش سوزی به بیمارستانی در پایتخت اعزام شده‌اند.

«زوران زائف» نخست وزیر مقدونیه شمالی که در یک پیام توئیتری با اعلام اینکه وقوع یک انفجار عامل اصلی این آتش سوزی بوده است، مراتب تأسف و همدردی خود را به خانواده قربانیان این حادثه ابراز کرد.

وزیر بهداشت مقدونیه شمالی نیز با تأیید خبر مرگ ۱۰ تن در این آتش سوزی خاطرنشان کرد که شمار کشته شدگان احتمالاً افزایش خواهد یافت.

هنوز روشن نیست که در زمان وقوع آتش سوزی در این بیمارستان، چند بیمار در آن بستری بوده‌اند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی شهر تتوو، این آتش سوزی به دلیل کوچک بودن بخش کووید -۱۹ این بیمارستان و ساخته شدن آن از قطعات پلاستیکی به سرعت گسترش یافت.

گفتنی است، جمهوری مقدونیه شمالی با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر از اواسط ماه آگوست شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا بوده است؛ به طوری که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۱ مورد جدید ابتلا و ۲۴ مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور تأیید شده است.