۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با همراه بانک جعلی

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با همراه بانک جعلی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد.
کد خبر : ۵۷۰۷۴۷

سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز چهارصد میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند، افزود: متخصصان پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی با جستجو در اینترنت و نصب این بدافزار توسط این شیاد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضائی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: این کلاهبردار پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۱۶ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند، شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت برخط با کارشناسان ما در میان بگذارند.