۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

وضعیت ۱۵۸ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است

وضعیت ۱۵۸ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم‌ فعالیت کرونا در گیلان گفت: وضعبت ۱۵۸ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است.
کد خبر : ۵۷۰۶۶۸

فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گیلان 207 مرکز واکسیناسیون شامل 112 مرکز خدمات جامع سلامت و 95 پایگاه تجمیعی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: 23 پایگاه واکسیناسیون در روزهای گذشته به مراکز واکسیناسیون درشهر رشت افزوده شد و در حال حاضر 40 پایگاه فعال در رشت وجود دارد.

وی گفت: واکسیناسیون مادران باردار در هفته 12 بارداری تا 42 روز پس از زایمان در گیلان در حال اجرا است و مادران باردار می‌توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود به خانه بهداشت مراجعه یا با سامانه 4030 تماس حاصل کنند.

مهرابیان تصریح کرد: همچنین پروتال دانشگاه علوم پزشکی به آدرس vac.gums.ac.ir و سامانه تلفنی 4401 همه روزه پاسخگوی سوالات مردم در زمینه واکسیناسیون و سایر موارد دیگر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آخرین آمار کرونا در استان‌ خبر داد و افزود: 983 بیمار در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و 159 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار افزوده شدند.

وی با بیان اینکه 158 بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 14 بیمار جدید به این بخش افزوده شدند گفت: حال 172 بیمار نیز وخیم گزارش شده است.