۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
طالبان:

زنان نباید ورزش کنند، چون برایشان ضروری نیست!

زنان نباید ورزش کنند، چون برایشان ضروری نیست!
گروه طالبان که از ۱۵ اوت در افغانستان به قدرت بازگشته است، تاکید کرد، محدودیت‌های سفت و سختی درباره ورزش زنان در این کشور لحاظ کرده است.
کد خبر : ۵۷۰۶۴۵

کانال اس بي اس استراليا امروز، چهارشنبه به نقل از احمد الله واثق، عضو کميته فرهنگي طالبان گزارش داد، اين محدوديت‌ها زنان را از انجام ورزش که ممکن است "بدن‌هايشان مشخص شود"، بازمي‌دارد.
او اشاره کرد، ورزش ديگر مساله مهمي براي زنان نيست!
اين عضو کميته فرهنگي طالبان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه مقامات جديد افغانستان به زنان اجازه ورزش کريکت را خواهند داد يا نه، گفت: تصور نمي‌کنم به زنان اجازه داده شود کريکت بازي کنند زيرا آن براي زنان ضروري نيست. در کريکت در وضعيتي قرار مي‌گيرند که صورت‌ها يا بدن‌هايشان پوشيده نباشد. اسلام اجازه رويت زن در چنين وضعيتي را نمي‌دهد.
واثق نگراني طالبان از انتشار فيلم‌هايي از زنان در حين بازي کريکت در رسانه‌هاي اجتماعي را ابراز داشت و گفت: اسلام و امارت اسلامي به زنان اجازه نمي‌دهند کريکت يا هر نوع ورزش ديگري را انجام دهند زيرا ممکن است بدن‌هايشان پيدا شود.
اين مسؤول طالبان تاکيد کرد: هرگز از موضع‌ خود در اين باره کوتاه نمي‌آييم. اسلام به زنان اجازه مي‌دهد طبق نيازهايشان از خانه خارج شوند اما ورزش نياز ضروري نيست.
اين در حالي است که طالبان قبلا در جريان بازگشت به افغانستان مدعي شده بود به حقوق زنان در چارچوب شريعت اسلام احترام مي‌گذارد و اين مساله نگراني جامعه جهاني را در قبال اين موضوع برانگيخته است.