۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

ایران زائر عادی در مراسم اربعین امسال ندارد؛ موکب‌های استان‌ها اعزام می‌شوند

ایران زائر عادی در مراسم اربعین امسال ندارد؛ موکب‌های استان‌ها اعزام می‌شوند
با توجه به اختصاص سهمیه ۳۰ هزار زائر اربعین به ایران از سوی دولت عراق، امکان اعزام زائر عادی در مراسم راهپیمایی اربعین امسال وجود ندارد و این سهمیه به موکب‌ها و کمیته‌های اجرایی وزارت کشور اختصاص داده می‌شود.
کد خبر : ۵۷۰۴۷۴

یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دولت عراق برای راهپیمایی اربعین 30 هزار سهیمه برای ایران اختصاص داده که باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند. این محدودیت‌ها سبب شد تا سهمیه امسال به کمیته‌های اجرایی وزارت کشور داده شود.

وی افزود: در نتیجه سهمیه امسال بین کمیته‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، مانند کمیته ستاد بازسازی، موکب‌های فرهنگی، صدا و سیما و شهرداری تقسیم شده است. بر این اساس سهم هر استان مشخص می‌شود و با موکب‌های هر استان که پروانه داشته باشد تماس گرفته می‌شود و بعد به ما اعلام می‌شود تا آنها را برای دریافت ویزای اربعین معرفی کنیم.

افضلی ادامه داد: موکب‌هایی که امسال درخواست پروانه کرده بودند و برای آنها پروانه صادر شده است، شامل موکب‌های اعزامی به راهپیمایی اربعین می‌شوند. کسانی هم اعزام می‌شوند که هم زمان کافی برای اخذ بلیط هواپیما داشته باشند و هم اینکه در راهپیمایی اربعین خدماتی ارائه دهند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام اینکه امسال هم زائران عادی نمی‌توانند در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند، گفت: اول بحث بر این بود که زائران عادی سفر کنند اما در این صورت به هر استان 700 تا 800 سهمیه تعلق می‌گرفت اما چگونگی ثبت‌نام و قرعه‌کشی برای انتخاب متقاضیان با مشکلاتی همراه بود. به همین دلیل تصمیم بر این شد که سهمیه به موکب‌ها و کمیته‌های اجرایی وزارت کشور و کسانی که در عراق خدمات می‌دهند تعلق بگیرد.