۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸

محمودزاده: فسخ یکطرفه در فوتبال دنیا وجود دارد

محمودزاده: فسخ یکطرفه در فوتبال دنیا وجود دارد
رئیس کمیته نقل و انتقالات می‌گوید تمامی قراردادها باید به صورت ریالی منعقد شود.
کد خبر : ۵۷۰۴۴۹

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات درباره فسخ یکطرفه رشید مظاهری گفت: آقای مظاهری امروز بعد از ظهر به باشگاه استقلال آمدند و قرارداد خود را یکطرفه فسخ کردند. امکان فسخ باز هم وجود دارد و این مساله در فوتبال دنیا وجود دارد. این فسخ یکطرفه در فوتبال دنیا کم کم دارد جا می‌افتد و امکان محرومیت برای بازیکن وجود دارد. مهدی ترابی فصل پیش ۸۲ درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده بود اما در قرارداد او قید شده بود که اگر ۹۰ درصد مطالبات خود را نگیرد، می‌تواند یکطرفه فسخ کند و این کار را حتی خود باشگاه می‌تواند انجام دهد.

به گزارش ایسنا او در این خصوص که چه تیم‌هایی از نقل و انتقالات محروم هستند، گفت: در مکاتبات انجام شده در فدراسیون فوتبال همه تیم‌ها به جز تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس در بخش داخلی محروم از نقل و انتقالات بودند و بقیه تیم‌ها باید مشکلات خود را حل کنند.

محمودزاده درباره ثبت قرارداد بازیکن و مربی خارجی خاطرنشان کرد: دستور العمل ما در چند بخش تفکیک شده است. همه باشگاه‌ها باید بند ۳ این قانون را رعایت کنند که هر باشگاه باید تضامین حقوقی جذب بازیکن و مربی خارجی را پرداخت کند. کشور ما در این بخش آسیب دیده است. بند دوم این مساله، احراز صلاحیت حقیقی بازیکن و مربی خارجی است.

او درباره ثبت قرارداد خارجی استقلال و پرسپولیس گفت: اجازه بدهید ما به صورت صریح مطرح کنیم و آن چیزی که به نظر می‌رسد چون استقلال پرونده استراماچونی را در دادگاه CAS برده است، می‌تواند شرایط هموارتری داشته باشد. پرونده‌های در حال بررسی در فیفا و دادگاه CAS جزو این قانون نخواهد بود.

او در پایان درباره ارقام ثبت قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتر گفت: ارقام قرارداد باید اراده باشگاه‌ها مبنی بر کاهش قراردادها وجود داشته باشد. فصل گذشته رقم قراردادها بسیار بالا بود. هیچ نرخ ارزی نباید در قراردادها وجود داشته باشد و باید قراردادها به ریال یا تومان باشد.