۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱
یک مقام مسئول خبر داد؛

۱۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار توزیع می‌شود

۱۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار توزیع می‌شود
یزدان یوسف بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و تامین کسری برنج مورد نیاز، مقادیری از محل ذخیره استراتژیک برای سازمان‌های پرمصرف مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر : ۵۷۰۳۸۷

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: ذخایر استراتژِیک برنج کشور در سطح مطلوبی قرار دارند. اما به واسطه خشکسالی در ۵۰ سال اخیر آسیب جدی به کشت‌های مختلف کشاورزی وارد شده، برآورد‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۸.۵ تا ۱۹ درصد کاهش تولید در سطح تولیدات داخلی داریم و همین باعث افزایش قیمت برنج داخلی شده است.

او در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه بازار برنج، تصریح کرد: برای کنترل این افزایش قیمت و تامین کسری برنج مورد نیاز جامعه، مقادیر مکفی پیش بینی شده که از محل ذخایر استراتژیک در شبکه‌های عمومی توزیع می‌شود.

و گفت: کار توزیع برای سازمان‌های پر مصرف مانند ارتش، بیمارستان‌ها و دانشگاه‎ها ادامه دارد که منبع این توزیع به صورت جداگانه است.

به گفته این مقام مسئول ۱۰۰هزار تن برای مصارف عمومی، حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیش بینی شده و همچنین در بخش تامین ذخایر برنج عملکرد‌ خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران  اظهار کرد: واردات خوبی قبل از ممنوعیت برنج در فصل کشت توسط بخش خصوصی شکل گرفته که این برنج های وارداتی در حال حاضر در بازار هستند.

سیف بیان در پایان کرد: در خصوص رفع ممنوعیت واردات برنج تصمیمی گرفته نشده و تقاضا‌هایی در این زمینه وجود دارد.