۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
نیکی ملکی خبر داد؛

تزریق بیش از سه میلیون دز واکسن کوو ایران برکت

تزریق بیش از سه میلیون دز واکسن کوو ایران برکت
رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت:طبق اعلام وزارت بهداشت واکسن برکت کم عارضه ترین واکسن موجود در ایران است.
کد خبر : ۵۷۰۳۸۵

حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث تولید واکسن و مواد اولیه واکسن هیچ مشکلی نداریم.تا کنون ۸‌میلیون دز واکسن تولید شده و تا فردا ۵ میلیون دز واکسن تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود. بر اساس آمار وزارت بهداشت تا کنون بیش از ۳ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت به افراد متقاضی تزریق شده است.

او توضیح داد: در بحث افزایش ظرفیت نیز عملکرد خوبی داشتیم. خط یک ما مانند گذشته فعال است و هفته‌ای یک میلیون و دویست هزار دز واکسن تحویل می‌دهد. خط دو نیز ماهانه نزدیک به هشت میلیون دز قادر است تولید کند و تا پایان شهریور ماه به بهر برداری می‌رسد. خط سه هم در حال آمادسازی است و می‌تواند بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تولید کند.

وی افزود:طبق اعلام وزارت بهداشت واکسن برکت کم عارضه ترین واکسن موجود در ایران است.

نیکی ملکی درباره افرادی که در کارآزمایی بالینی هم شرکت کردند گفت: تا هفته آینده برای افرادی که واکسن را در کارآزمایی بالینی دریافت کرده باشند، قطعا کارت واکسن صادر خواهد شد و نگران نباشند.