۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

یک طلا و ۲ برنز برای ایران در کشتی ساحلی ایتالیا

یک طلا و ۲ برنز برای ایران در کشتی ساحلی ایتالیا
نمایندگان کشورمان در رقابت‌های رنکینگ جهانی کشتی ساحلی که در کشور ایتالیا برگزار شد، به یک مدال طلا و ۲ مدال برنز دست یافتند.
کد خبر : ۵۷۰۲۰۱

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین المللی کشتی ساحلی (رنکینگ جهانی) روزهای 12 و 13 شهریورماه در شهر رُم ایتالیا برگزار شد و در پایان این مسابقات سهیل قلی پور در وزن 90+ کیلوگرم به مدال طلا و محمد زمانی و عبداله شیخ اعظمی در اوزان 70 و 80 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در رنکینگ تیمی نیز بعنوان سوم رسید.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 70 کیلوگرم محمد زمانی در دور حذفی مقابل استیو مومیلا از ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت و به مسابقات گروه A راه یافت. وی در این گروه در دور نخست با نتیجه 2 بر1 از سد عنایت اله از پاکستان گذشت. زمانی در دور دوم مقابل نیکولاس باسکولیدیس از یونان با توجه به حاضر نشدن حریف به پیروزی دست یافت. وی صبح امروز و در دور سوم با نتیجه 2 بر 1 از سد لوان کلخاشویلی از گرجستان گذشت. با توجه به اینکه این مسابقات در 4 گروه برگزار می شود. زمانی به مرحله یک چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله  مقابل ماحال نوروزاف از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر پیروز راهی مرحله نیمه نهایی شد. زمانی در این مرحله  مقابل الکسی بوروتا از اوکراین با نتیجه 2 ب 1 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار استفان کومان از رومانی را با نتیجه 1 بر 1 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
در وزن 80 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در گروه B در دور اول با نتیجه 3 بر صفر مقابل ماگومد عبدالکادیروف از کشور روسیه به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل واسیلی مینزالا از رومانی با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت. شیخ اعظمی در دور سوم پابلو گارسیا از اسپانیا را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 مقابل داویت خوتسیاشویلی از گرجستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. شیخ اعظمی در این دیدار با نتیجه 1 بر صفر از سد ماگومد عبدالکادیروف از روسیه گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 90 کیلوگرم سینا عموپور در دور حذفی مقابل ابراهیم یوسوبوف از آذربایجان با نتیجه 1 بر صفر مغلوب و از راه یابی به مسابقات گروهی بازماند و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 90+ کیلوگرم سهیل قلی پور در دور حذفی با نتیجه 3 بر صفر مقابل گئورگی ایوانوف از بلغارستان به برتری رسید و راهی مسابقات گروهی شد. وی در گروه A در دور نخست  با نتیجه 3 بر صفر آچیلاس چریسیدیس از یونان را مغلوب کرد. قلی پور در مسابقات دور دوم با نتیجه 3 بر 1هدایت کورت از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 3 بر صفر از سد اویان نظریانی از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. با توجه به اینکه این رقابت ها در 3 گروه برگزار می شود، قلی پور در مرحله نیمه نهایی مجددا اویان نظریانی (بعنوان بهترین نفر دوم در سه گروه) از کشور آذربایجان را با نتیجه 1 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر صفر از سد ماموکا کوردزایا از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

طبق قانون مسابقات گروهی نفرات اول گروه یک با نفرات دوم گروه دو و نفرات اول گروه دو با نفرات دوم گروه یک در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم می روند که نفرات برنده راهی دیدار فینال و نفرات بازنده نیز راهی دیدار رده بندی می شوند، اگر مسابقات در 3 گروه برگزار شد نفرات اول هرگروه و بهترین نفر دوم از سه گروه (چهار کشتی گیر) مسابقات نیمه نهایی را برگزار می کنند. و اگر مسابقات در چهار گروه برگزار شود، 2 نفر برتر هر گروه به صورت ضربدری مسابقات یک چهارم نهایی و برنده آنها مسابقات نیمه نهایی را برگزار می کنند

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

70 کیلوگرم: 1- الکسی بوروتا (رومانی) 2- لوان کلخساشویلی (گرجستان) 3- محمد زمانی (ایران) 4- استفان کومان (رومانی)
80 کیلوگرم: 1- واسیل میخایلوف (اوکراین) 2- داویت خوتسیشویلی (گرجستان) 3- عبداله شیخ اعظمی (ایران) 4- ماگومد عبدالکادیروف (روسیه)
90 کیلوگرم: 1- محمد اینام (پاکستان) 2- الکسی یاکووچوک (اوکراین) 3- میهایل پالاقیا (رومانی) 4- داتو مارساگیشویلی (گرجستان) ... 10- سینا عموپور (ایران)
90+ کیلوگرم: 1- سهیل قلی پور (ایران) 2- ماموکا کوردزایا (گرجستان) 3- اویان نظریانی (آذربایجان) 4- واسیلی کاراس (رومانی)

رده بندی تیمی: 1- گرجستان 60 امتیاز 2- اوکراین 59 امتیاز 3- ایران 55 امتیاز 4- رومانی 33 امتیاز 5- آذربایجان 28 امتیاز