۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
وضعیت آب و هوا در ۱۳ شهریورماه؛

باران مهمان آسمان استان‌های شمالی می‌شود

باران مهمان آسمان استان‌های شمالی می‌شود
طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی آسمان استان‌های شمالی کشور بارانی خواهد بود.
کد خبر : ۵۷۰۰۹۴

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، تا پایان وقت روز شنبه در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، شامل آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت شاهد وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما به‌ ویژه در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

شدت بارش ها برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود. همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی است.

روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

در پنج روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی، گاهی وزش باد شدید موقت و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا در شمال غرب و غرب کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت با احتمال گردوخاک وجود خواهد داشت.

از روز امروز تا پایان هفته در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد و در استان‌های خراسان‌جنوبی، جنوب خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان خیزش گردوخاک، کاهش دید اُفقی و کیفیت کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۴ کمترین آن ۲۴ درجه خواهد بود.