۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
رئیسی در جمع مردم زابل؛

به ‎زودی مشعل گاز در سیستان روشن خواهد شد/ از حق‌آبه مردم نمی‌گذریم

رئیس جمهور در جمع مردم زابل گفت: به ‎زودی مشعل گاز در سیستان روشن خواهد شد، همچنین راه اندازی راه آهن زاهدان به زابل و ایجاد شبکه ریلی به زابل در دستور کار است.
کد خبر : ۵۷۰۰۸۲

مراسم گرامیداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات کشور و مسئولین کشوری و استانی و منطقه ای، صبح امروز در میدان امام حسین(ع) زابل برگزار شد.

به ‎زودی مشعل گاز در سیستان روشن خواهد شد/ از حق‌آبه مردم نمی‌گذریم

رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) سرمایه بزرگ مردم سیستان است که نباید گذاشت کمرنگ شود، باید تاکید کرد شور و شعور حسینی حفظ شود.

وی افزود: دولت جدید به مشکلات سیستان و بلوچستان حساس شده و برای همین دومین سفر استانی خود را به این منطقه اختصاص داده ایم.

آیت الله ابراهیم رئیسی با بیان اینکه برای حل مشکلات آب به دنبال راه کارهای میان مدت و طولانی مدت هستیم، افزود: امروز از برخی روستاها بازدید کردیم، وضعیت کشاورزی مردم سیستان را دیدم،مشکلاتی وجود دارد، کمبود بارش باران و آب برای کشاورزی و مشکلاتی که از آن رنج میبرید و لمس کرده‌اید.

رئیس جمهور بیان کرد: در حال حاضر کاری که از وزیر نیرو و مسئولان منطقه ای انتظار داریم، لایروبی و رسوب زدایی برای انتقال آب به چاه نیمه ها است، قطعا برای اینکار اعتباری اختصاص خواهد یافت.

 از حق‌آبه مردم سیستان نمی‌گذریم

وی با تاکید بر اینکه، حق ابه متعلق به سیستان قانونی است، ادامه داد: حق آبه‌ای که متعلق به این منطقه است و ما از این حق نمی گذریم اما نیازمند دیپلماسی فعال هستیم که حتما آن را دنبال می‌کنیم.

رئیسی بیان کرد: بحث داد و ستد مرزی و فعال شدن بازارچه ها به صورت قانونی تسهیل می شود، باید بازارچه ها تجارت را در منطقه فعال کنند و اشتغال ایجاد شود و در پی این اتفاق به رونق اقتصادی کمک می شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از توان نیروگاه های بادی، گفت: ما در این استان مناطق خوبی برای نیروگاه های بادی داریم که باید به سراغ فعال کردن آن ها برویم؛ برای اتمام پروژه های نیمه تمام با کمک نهادهای انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و... تلاش شود و قطعا میتوان با کمک تمام قوا همه پروژه های نیمه‌کاره را مدیریت کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت معادن استان سیستان و بلوچستان، گفت: ما نعمت های زیادی در این استان داریم باید بهره‌برداری کنیم همچنین نعمت امنیت در این استان بسیار خوب است باید قدردانی کرد، نعمت وحدت و انسجام شیعه و سنی بین همه اقوام بزرگترین نعمت است، هرچه وحدت بیشتر باشد توسعه بیشتر است.