۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

شیوع کرونای لامبدا در عراق / بازگشت تدابیر مراقبتی شدید در مرز‌های خوزستان

شیوع کرونای لامبدا در عراق / بازگشت تدابیر مراقبتی شدید در مرز‌های خوزستان
استاندار خوزستان گفت: در پی شیوع نوع جهش یافته جدید کرونا موسوم به لامبدا در کشورهای همسایه به خصوص در عراق، مراقبت‌ها در مرزها تشدید خواهد شد.
کد خبر : ۵۶۹۹۴۹

قاسم سلیمانی دشتکی، بعد از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد کرونای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست ستاد کرونای امروز استان به درخواست مرکز بهداشت استان و با قید فوریت بوده است که در این نشست دکتر علوی به عنوان رئیس مرکز بهداشت استان گزارشی از شیوع نوع جدید و جهش یافته کرونا در کشورهای همسایه ارایه داد.

وی افزود: در این گزارش خطر ورود و شیوع نوع جدید ویروس کرونا در استان خوزستان درحالی که پیک پنجم این بیماری هنوز در استان فعال است و روزهای سختی را بر بیمارستان‌های در حال گذر است، خطری بسیار جدی و قابل توجه است چراکه با این طریق احتمال تحلیل رفتن شبکه سلامت و وارد شدن یک خسارت دی و وحشتناک با ورود نوع جدید کرونا به استان حاصل می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: براساس گزارش مرکز بهداشت استان، نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به لامبدا در کشورهای همسایه ایران به خصوص عراق در حال گسترش است که باید جهش جلوگیری از ورود این نوع کرونا به استان تدابیر ویژ‌ه‌ای را در مرزها اجرا کرد.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: به زودی جهت مراقبت‌ها از مرزها شرایط تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد که با تجربه پیک‌های گذشته می‌توان نتیجه گرفت مقابله با انواع جهش یافته کرونا با تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی استان امکان پذیر است که با جدیت باید بررسی شوند.

وی با اعلام آخرین آمار موارد بستری در استان خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 200 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 600 نفر در بخش‌های مراقبت ویژه  بستری هستند.

استاندار خوزستان با انتقاد از روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گفت: متاسفانه در حالی که انتظار می‌رفت مردم با جدیت خطر کرونا را در نظر گیرند و با افزایش رعایت پروتکل‌ها، یاریگر شبکه سلامت باشند که متاسفانه عکس آن در حال مشاهده است و در به طور میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به زیر 45 درصد رسیده است که مطلوب با وجود تجربه یک سال و نیم از کرونا، میزان رعایت 95 درصدی است.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز