۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
مدیر کل نظارت بر کالا‌های غیر فلزی سازمان حمایت:

افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک خودرو منتفی شد

افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک خودرو منتفی شد
تقوی‌شوازی گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک خودرو منتفی شد و با گرانفروشان در این حوزه قطعا برخورد خواهد شد.
کد خبر : ۵۶۹۸۱۷

اکبر تقوی‌ شوازی مدیر کل نظارت بر کالا‌های غیر فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این خبر که افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک خودرو منتفی شده است؛ تاکید کرد: با گرانفروشان قطعا برخورد خواهد شد. با توجه به گزارش‌های واصله و همچنین مصاحبه به عمل آمده از سوی سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر مبنی بر اینکه حسب تصمیم انجمن از ابتدای شهریورماه سال جاری قیمت انواع تایر تولید داخل به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، این سازمان در راستای اجرای وظایف ذاتی و نیز به جهت نظارت بر رعایت مفاد تصمیمات اتخاذ شده مرتبط از سوی کارگروه تنظیم بازار، نسبت به پیگیری موضوع از طریق انجام مکاتبه با کلیه شرکت‌های تولیدکننده تایر اقدام کرد.

وی اظهار کرده است: ضمن درخواست توضیح از صحت و کیفیت انجام این موضوع و لزوم ارسال اسناد و مدارک مرتبط از سوی شرکت‌های تولیدی تایر، هرگونه افزایش قیمت بر خلاف ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها را فاقد وجاهت قانونی دانست که در صورت احراز انجام آن با شرکت‌های متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر کالا‌های غیرفلزی بیان کرد: براین اساس و به دنبال اقدام و تذکر سازمان حمایت، انجمن صنفی صنعت تایر هر گونه افزایش قیمت در این زمینه را کتباً ملغی اعلام نمود.