۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

ابراز نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش فوتی‌ها در اروپا

ابراز نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش فوتی‌ها در اروپا
سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش مرگ‌های کرونایی در اروپا ابراز نگرانی کرده و نهادهای بهداشتی اسکاتلند هم رکورد جدیدی را در مبتلایان روزانه ثبت کرده‌اند.
کد خبر : ۵۶۹۶۸۵

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

واکسیناسیون کامل بیش از 60 درصد شهروندان آلمانی

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که 60.3 درصد شهروندان آلمانی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و 65 درصد هم حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را امروز (دوشنبه) "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در پیامی توئیتری اعلام کرد.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

نرخ مبتلایان جدید به کرونا در عرض یک هفته و به ازای 100 هزار نفر در آلمان هم به 75.8 درصد افزایش پیدا کرده است. انستیتو رابر کخ آلمان در عرض 24 ساعت از ابتلای حدود 4559 مورد جدید به کرونا خبر داد که حدود یک هفته پیش این آمار 3668 مورد بود. 10 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب تعطیلی مدارس

سازمان بهداشت جهانی بستن مدارس در جریان بحران کرونا را برای دانش آموزان فاجعه بار دانسته و این نهاد بین المللی همره با یونیسف اعلام کردند که این امر نباید بعد از تعطیلات تابستان دوباره تکرار شود. این دو نهاد بین المللی به کشورهای مختلف اروپایی اعلام کردند که شرایطی را ایجاد کنند که همه مدارس با وجود کرونا باز بوده و باز بمانند.

"هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این بیماری فاجعه بارترین وقفه را در آموزش و پرورش تاریخ ایجاد کرده است. وی افزود: علاوه بر مطالب معمول آموزشی عملیات مدرسه برای سلامت روان و مهارت های اجتماعی خردسالان بسیار مهم است. مدارس کودکان را شاد کرده و اعضای جامعه را تولید می کند.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در یونان به خشونت کشیده شد

اقدامات دولت یونان برای کنترل شرایط کرونایی تشدید شده و به همان میزان واکنش ها از طرف مخالفان این گونه اقدامات و به ویژه واکسیناسیون در این کشور شدت گرفته است. در روز یکشنبه اعتراضاتی علیه این گونه اقدامات دولت در برخی شهرهای یونان برگزار شد که به خشونت کشیده شد.

هزاران نفر در آتن و شهر بندری تسالونیکی در شمال یونان علیه واکسیناسیون اجباری در بخش بهداشت و درمان و دیگر پروژه های دولتی اعتراض کردند.

به گزارش رسانه ها در پایتخت یونان حدود 3 هزار معترض به خیابان ها آمدند و در تسالونیکی هم حدود 5 هزار نفر علیه اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند.

حدود 200 نفر در آتن در پایان این اعتراضات و هنگامی که هوا تاریک شد به سمت نیروهای پلیس در مقابل پارلمان سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند. کارکنان پلیس هم از گاز اشک آور و ماشین آب پاش علیه معترضان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید
  • طرح اعمال محدودیت علیه مسافران آمریکایی در دستور کار اروپا

  • اروپا هم پس از ژاپن آلودگی واکسن‌های آمریکایی را بررسی می‌کند

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت یونان از روز چهارشنبه تزریق واکسن برای همه کارکنان بیمارستان های آلمان ضروری است. در خانه های سالمندان و نیروهای شاغل در این بخش ها هم از اواسط ماه می طرح واکسیناسیون اجباری اجرا شده است. دولت یونان با این قواعد روی شیوع ویروس دلتا در این کشور واکنش نشان داده است. کسی که از این قانون سر باز زند حق ندارد دیگر سر کار برود.

چند روز پیش هم دولت یونان تشدید اقدامات کرونایی برای افراد واکسینه نشده در جریان فعالیت های تفریحی و محل کار را اعلام کرد. بر این اساس از روز 13 سپتامبر دسترسی به کافه ها و یا باشگاه های ورزشی تنها برای افرادی مجاز است که یا کاملا واکسینه شده و یا می توانند ثابت کنند که از کرونا بهبود یافته اند. همچنین هزینه انجام تست کرونا برای افراد واکسینه نشده از این پس بر عهده خود آن ها خواهد بود.

تشدید محدودیتها در برخی مناطق یونان

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در یونان در هفته های اخیر با توجه به افزایش مسافرت ها افزایش چشمگیری داشته و در برخی جزایر توریستی منع ترددهای شبانه برای کنترل این بیماری اعمال شده است.

دولت برای بالا بردن نرخ واکسیناسیون در این کشور به 80 درصد تلاش می کند.

بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال حدود 5.6 میلیون از 10.7 میلیون سکنه در این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

واکسیناسیون مرحله سوم در دستور کار جمهوری چک

جمهوری چک هم می خواهد در عرض 3هفته آینده واکسیناسیون مرحله سوم برای افرد مسن و گروه های پر خطر را آغاز کند. ثبت نام برای واکسیناسیون مرحله سوم برای این افراد از روز 20 سپتامبر آغاز شده و داوطلبانه است. این واکسیناسیون باید هشت ماه بعد از آخرین تزریق اتفاق بیفتد و به همه افراد بالای 60 سال توصیه می شود.

تشدید قواعد سفر برای توریست های آلمانی در جمهوری چک

از روز دوشنبه در جمهوری چک قواعد سفر سختگیرانه تر برای توریست ها و مسافران از آلمان اعمال می شود. کسی که حداقل دو هفته از دوز دوم واکسنش نگذشته باشد باید تست کرونا بدهد و در بدو ورود به قرنطیه برود.

مخالفت دولت لهستان با طرح اجباری شدن واکسیناسیون

رئیس جمهور لهستان هم با اجباری شدن واکسیناسیون برای شهرودان مخالفت کرده و این اقدام را عامل ایجاد ناآرامی ها و شورش هایی در جامعه دانست.

وی مسئله واکسیناسیون کرونا را یک مسئله مسئولیتی دانست که هر کسی باید خود این مسئولیت را بر عهده گیرد. در مدارس با شروع سال تحصیلی جدید برای جوانان بالای 12 سال امکان واکسیناسیون در مدارس فراهم می شود.

در لهستان بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت حدود 19 میلیون نفر کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. این کشور حدود 38 میلیون نفر جمعیت دارد.

سرعت کمپین واکسیناسیون در اروپا کند شده و شمار مبتلایان جدید به کرونا مرتبا در حال افزایش است. سازمان بهداشت جهانی درباره مرگ 236 هزار نفر دیگر در اروپا تا ماه دسامبر ابراز نگرانی کرده است.

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره مرگ و میر بالای کرونایی در اروپا

"هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی دراین باره گفته است که تعداد مرگ و میرهای کرونایی در این منطقه حدود 11 درصد افزایش پیدا کرده است. یک پیش بینی انجام شده از احتمال حدود 236 هزار مرگ کرونایی دیگر در منطقه تا اول دسامبر خبر داده است. تا به حال در اروپا حدود 1.3 میلیون نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کلوگ همچنین درباره روند کند واکسیناسیون در بسیاری کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده و گفت: ما به طور جدی نگران رکود تعداد واکسیناسیون در منطقه خود هستیم. دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی برای 53 کشور و منطقه فعال است.

رکورد جدید ابتلای روزانه در اسکاتلند

شمار مبتلایان جدید به کرونا در اسکاتلند هم بعد از پایان تعطیلات همچنان رو به افزایش است. در روز یکشنبه با بیش از 7100 مبتلای جدید روزانه یک رکورد جدیدی از ابتلای روزانه در این کشور ثبت شد. نرخ مبتلایان جدید هفتگی به ازای هر 1000 هزار نفر در این منطقه حدود 640 نفر است. بخصوص آمار مبتلایان جدید در بین جوانان اسکاتلندی در حال افزایش است.

وزیر اول اسکاتلند به قرنطینه می رود

"نیکولا استرجن"، وزیر اول اسکاتلند هم اعلام کرد که به دلیل دریافت اخطاریه به دلیل تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به کرونا باید به قرنطینه برود.

سفر به اروپا برای توریست های آمریکایی دشوارتر می شود

به دلیل آمار روزافزون مبتلایان به کرونا در آمریکا سفر به اروپا برای توریست های این منطقه دشوارتر می شود. بر اساس اطلاعات محافل دیپلماتیک احتمالا بروکسل این هفته ایالات متحده را از لیست کشورهایی که ورود آنها برای مقاصد گردشگری بلامانع است بر می دارد. با این همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا لزوما نباید بر اساس این توصیه محدودیت های ورود علیه این مسافران اعمال کنند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 13,630نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 53 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 33,196نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 61 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,959نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 37نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,742,488نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,210هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,731,423نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 132,437نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,530,246نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,093هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,831,809 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,000 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,940,211نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,643نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.