۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

هفدهمین جلد دایرةالمعارف قرآن کریم منتشر شد

هفدهمین جلد دایرةالمعارف قرآن کریم منتشر شد
هفدهمین جلد دایرةالمعارف قرآن کریم به قلم پژوهشگران گروه دایرةالمعارف‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، منتشر شد.
کد خبر : ۵۶۹۵۹۷

هفدهمین جلد دایرةالمعارف قرآن کریم، به قلم پژوهشگران گروه دایرةالمعارف‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، منتشر شد. این جلد در بردارنده 87 مدخل است که  تعداد 62 مدخل آن، مدخل اصلی و 25 مدخل، ارجاعی است و از موضوع «صابئیان» آغاز شده و تا موضوع «طواف» ادامه دارد.

از جمله مهمترین مدخل‌ها و موضوعات هفدهمین جلد دایرة المعارف قرآن کریم، می توان به موضوعاتی نظیر صاعقه، صالح، صبح، صبرف صدا، صراط مستقیم، صلح، صلوات، صنعت، صورت، صید، ضرر، ضلالت، ضیافت، طاغوت، طائف، طغیان، طلا، طلاق، طلوع، طوع و ... اشاره کرد.

هدف اصلی دایرة المعارف قرآن کریم، ارائه و آسان یاب کردن اطلاعات ناب و اصیل در قلمرو معارف، اعلام و علوم قرآنى است؛ به گونه‌اى که اهل تحقیق را به مثابهِ منبعی مادر و ماندگار از منابع فرعی بی نیاز کند. در کنار این هدف، غرض عمومی تدوین دایرة المعارف حاضر این است که مخاطبان دانش‌پژوه در حدّ مطالعات پایۀ اسلامی نیز بتوانند از پژوهش‌های استوار و اصیل قرآنی بهره گیرند.

از جمله ویژگى‌هاى این دایره المعارف، استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها، استفاده از منابع اصیل و متقن و دست اول، برخوردارى از نظام ارجاع درون مقاله‌اى و برون مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار است. جلد 17 دائرةالمعارف قرآن کریم در 592 صفحه با شمارگان 500 نسخه از سوی انتشارات بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.