۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

معرفی رقم های نهال گردو در سال 1400

بسیاری از افراد برای گسترش باغ یا باغچه خود و یا برای جایگزین کردن درختان جدید با درختان قدیمی، اقدام به خرید نهال می‌کنند. نهال گردو؛ یکی از نهال هایی است از محبوبیت بالایی برخوردار است. درخت گردو که معمولا در مناطق سردسیر رشد می‌کند، علاوه بر باردهی مناسب، طول عمر بالایی نیز دارد. درختان گردو همچنین از سایه مناسبی برخوردار می باشد.
کد خبر : ۵۶۹۵۴۸

  نهال گردو

بسیاری از افراد برای گسترش باغ یا باغچه خود و یا برای جایگزین کردن درختان جدید با درختان قدیمی، اقدام به خرید نهال می‌کنند. نهال گردو؛ یکی از نهال هایی است از محبوبیت بالایی برخوردار است. درخت گردو که معمولا در مناطق سردسیر رشد می‌کند، علاوه بر باردهی مناسب، طول عمر بالایی نیز دارد. درختان گردو همچنین از سایه مناسبی برخوردار می باشد.

مجموعه عوامل عنوان شده سبب شده است تا درخت گردو، به نام یکی از مناسب ترین انواع درختان در بین افراد یاد می شود. ما در این مقاله به نقل از نهالستان دکتر نهال برسی رقم های نهال گردو به می پردازیم، پس لطفا در ادامه همراه ما باشید.

 برای خرید نهال گردو؛ دو روش وجود دارد:

  1. نهال گردو پیوندی
  2. نهال گردو بذری

این دو گونه گردو، دو گونه نهالی هستند که توسط باغداران کاشته می‌شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا به معرفی هر یک از رقم های محبوب آن و همچنین تفاوت آنها بپردازیم پس لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

معرفی نهال گردو پیوندی:

نهال گردو پیوندی؛ در واقع نهالی است که مراحل رشد خود در پس از سال دوم و یا سوم از پیوند خوردن شروع می‌کند. امکان پیوند زدن گردو بر روی برخی از پایه‌ها وجود دارد در حالی که برخی از پایه‌ها مقاومت کافی در برابر پیوند زدن را ندارند. برای پیوند زدن گردو، روش‌های مختلفی وجود دارد که انواع رایج آن:

  • پیوند وصله‌ای
  • شکمی
  • اسکنه

از انواع محبوب پیوند نهال های گردو می باشند.

پرورش نهال های گردویی که سلامت باشند و بالاترین کیفیت را دارا باشند، نکته ی بسیار مهمی می باشد که کشاورزان اغلب دچار سردرگمی حین خرید نهال گردو می شوند.

همچنین خرید نهال گردو، معمولا کار بسیار آسان تری از پرورش بذر می باشد که از همین روی خرید اینترنتی نهال گردو جهت سرمایه گذاری را می‌توانید از سایت دکتر نهال صورت دهید.

مزایای خرید نهال گردو پیوندی:

فواید خرید نهال گردو پیوندی، سبب شده است تا برخی از کاربران این روش را به نهال‌های بذری ترجیح دهند. به طور مثال باردهی بیشتر در این درخت گردو، می باشد.

 به طور کل در حدود 2 الی 3 برابر باردهی این نهال های گردو از رقبای سنتی خود پیش گرفته است. از دیگر مزیت‌های این روش، امکان اصلاح ژنتیکی در نهال گردو (Walnut seedlings) است. به دلیل بروز تغییرات ژنتیکی در هنگام پیوند زدن، باغداران امکان تغییر نژاد در باغ گردو را خواهند داشت.

 نهال گردو

محبوب ترین نهال گردو پیوندی در بین کشاورزان:

نهال گردو چندلر پیوندی:

این نهال گردو، در برابر سرما مقاومت بسیار قابل توجهی از خود به نمایش می گذارد، همچنین از ارقام گردویی می باشد که در همان سال اول آغاز به باردهی میکند. گردو چندلر از ارقام پیوندی محبوب در مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر می باشد. به طور عمومی از ارتفاع 900 الی 1500 متر می توان از نهال گردو چندلر پیوندی بهره مند شد. شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نهال گردو چندلر در اینجا کلیک نمایید. قیمت نهال گردو چندلر پیوندی هم در بازه نهال های گردو مناسب قرار گرفته است.

نهال گردو فرنور پیوندی:

از دیگر نژاد های درختان پیوندی گردو می توان به نهال گردوی فرنور اشاره داشت. این نهال از گونه هایی با اصالت فرانسه می باشد و از محبوبیت بسیاری در مناطق سردسیر برخوردار می باشد. شما می توانید از نهال گردو فرنور در مناطقی با ارتفاع بیش از 1500 متر تا 2300 متر کاشت نمایید. قیمت نهال گردو فرنور هم مشابه انواع نهال گردو پیوندی دیگر می باشد. جالب است بدانید این گردوها از پربارترین درختان در جهان می باشند.

معرفی نهال گردو بذری:

  1. همان طور که از نام آن پیداست، نهال گردو بذری توسط بذر به عمل می‌آید.
  2. این نوع نهال مستقیما با کشت بذر رشد می‌کند.
  3. کاشت درخت گردو از طریق بذر، حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که حتما باید مدنظر قرار گیرد.
  4. به طور مثال حفظ محتوای رطوبتی بذر و نهال و رسیدگی مداوم باید انجام شوند تا نهال به خوبی رشد کند.
  5. بنابراین خرید نهال گردو بذری حتما باید از طریق نهالستان‌های معتبر انجام گیرد تا تضمینی برای کیفیت آن باشد.

مزایای خرید نهال گردو بذری:

یکی از مزیت ‌های نهال گردو بذری، این است که گیاه سبز شده درست همانند نژاد بذر کشت شده خواهد بود. از این حیث افراد می‌توانند رقم گردوی مورد نظر خود را انتخاب کنند و با کاشت بذر آن و رسیدگی مداوم، صاحب نهال با میوه‌ای شبیه میوه مورد نظر شوند. این نوع نهال‌ها عموما در برخی سال‌ها، بسته به شرایط، باردهی زیادی دارند.

اما در این میان یکی از بهترین نژاد های نهال گردو در نهالستان ها نهال گردو ژنوتیپ برتر دکتر نهال می باشد. این نهال در سال اول باردهی خود را آغاز می نمایید و کاملا مشابه رقم چندلر و فرنور باردهی دارد. قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر تقریبا 50 درصد از رقم های پیوندی کمتر می باشد و مناسب مناطق نسبتا گرمسیر تا معتدل می باشد. گردوی ژنوتیپ برتر یکی از محبوب ترین گونه های گردو در ایران می باشد.

تفاوت نهال گردو بذری و نهال گردو پیوندی:

این که دو نوع نهال بذری و پیوندی چه تفاوت‌هایی دارند و کدامیک از آن‌ها برای کشت مناسب‌تر است، بستگی به انتظار مشتری از نهال دارد. در مورد نهال‌های پیوندی معمولا مسئله باردهی قابل توجه است. درختان گردو که از طریق پیوند رشد می‌کنند، معمولا کمتر دچار تغییر جنسیتی می‌شوند. این امر سبب می‌شود تا باردهی آن‌ها در طی سالیان حفظ شود. این در حالی است که در مورد نهال گردو بذری، ممکن است در باردهی دچار نوسان شود.

اهمیت خرید نهال باکیفیت:

با توجه به مطالبی که عنوان شد، هر یک از انواع بذری و پیوندی دارای مزایای مربوط به خود هستند. آنچه که حائز اهمیت است، انتخاب و خرید نهال باکیفیت است که می‌تواند بهترین تضمین برای به ثمر نشستن درخت شما باشد. نهال‌هایی که از نظر تغذیه مانند کوددهی به موقع و یا آبیاری منظم به خوبی پرورش یافته باشند، معمولا سریع‌تر رشد کرده و به بار می‌نشینند.

بنابراین اولین قدم برای ایجاد یک باغ گردو، تصمیم گیری در انتخاب نهال از نوع بذری یا پیوندی است. پس از تعیین نوع نهال، لازم است تا نهال‌های مورد نظر از طریق نهالستان‌های معتبر خریداری شوند تا از نظر کیفیت و قدرت باردهی مورد تایید باشند. پس از آن لازم است تا بستر مناسب برای کشت نهال تهیه شود. رسیدگی به موقع و هرس درختان گردو می‌تواند در کیفیت باردهی آن، نقش اساسی داشته باشد.

چگونه می‌توان نهال گردو باکیفیت را شناسایی کرد:

از آنجایی که احداث باغ گردو و کاشت درخت گردو، خود به عنوان یک روش سرمایه گذاری شناخته می‌شود، بنابراین دقت در انتخاب نهال از اهمیت بالایی برخوردار است. نهال‌های باکیفیت معمولا از قطر مناسبی برخوردار هستند و کشیده و لاغر نیستند. این نهال‌ها معمولا از شاخ و برگ مناسبی برخوردار هستند و شاداب و قوی به نظر می ‌رسند.

در مورد انتخاب نهال‌ های گردو پیوندی، باید به پایه و پیوندک توجه کرد. همچنین نهال پیوندی باید حداقل یک یا دو سال سن داشته باشد تا بتوان پیوند را روی آن انجام داد. نهال باکیفیت باید در شرایط مناسب پرورش یابد و همچنین از نظر تغذیه و مراقبت‌های مرسوم به خوبی تیمار شده باشد. نهال گردو؛ همچنین باید در شرایطی عاری از هرگونه آفت و بیماری رشد کند تا خللی در روند رشد آن ایجاد نشود.

نهال گردو را از کجا تهیه کنیم:

پس از آن که از ضرورت خرید یک نهال گردو باکیفیت آگاه شدیم، وقت آن رسیده است تا با روش‌های خرید نهال آشنا شویم. خرید نهال؛ امروزه از طریق حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. خرید از یک نهالستان و مرکز معتبر که بتواند تضمینی برای سرمایه گذاری باشد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین لازم است تا در هنگام خرید، دقت لازم به کار گرفته شود.

نهالستان دکتر نهال با به کارگیری متخصصانی در زمینه رشد و پرورش انواع نهال گردو پیوندی و بذری، خیال کاربران را از بابت خرید اینترنتی راحت کرده است. محصولات ما از لحاظ کیفیت رشد، در بهترین شرایط پرورش یافته‌اند. مجموعه دکتر نهال با در نظرگیری نیاز مشتریان، محصولات خود را به بهترین شکل بسته بندی کرده و در کمترین زمان ممکن به دست خریدار می‌رساند.

علاقه مندان می‌توانند تنها با یک تماس با کارشناسان دکتر نهال با اعلام رقم و تعداد نهال گردوی مورد نیاز خود و یا هر نوع نهال دیگر، آن را به ساده‌ترین شکل و بدون واسطه در محل مورد نظر تحویل بگیرند. شما می توانید جهت مطالعه ی بیشتر در مورد 30 رقم نهال گردو پرطرفدار در ایران، کافیست واژه ی "دکتر نهال" را در مرورگر گوگل خود سرچ نمایید.

منبع: https:drnahal.ir

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۷

ایمیل: info@DRNAHAL.IR

نشانی: آذربایجان غربی ، میاندوآب ، خیابان ولیعصر