۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
معاون فنی گمرک:

رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی کشور حذف می‌شود

رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی کشور حذف می‌شود
ارونقی گفت: با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی خواهد شد.
کد خبر : ۵۶۹۴۸۷

ارونقی معاون فنی گمرک ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص کالاهای دپوشده در گمرک گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است که ۴.۵ میلیون تن آن تخلیه شده است.

ارونقی ادامه داد:حدود ۱.۲ میلیون تن کالا‌های اساسی روی کشتی‌هایی است که این کالا‌ها را آورده اند و ۳۸۰ هزار تن از این کالا‌ها هم در حال تخلیه از کشتی هاست.

او افزود: در بخش ترخیص داروها، واکسن و اقلام مرتبط با کرونا تاکنون بسیار خوب عمل شده و این کالاها از گمرک به سرعت ترخیص می شوند.

ارونقی بیان کرد: صبح امروز وزیر اقتصاد طی بازدیدی که از گمرک داشتند در جریان تشریفات گمرکی محموله سرم قرار گرفتند که تشریفات گمرکی این محموله حداکثر طی نیم ساعت انجام گرفت.

معاون گمرک ادامه داد: همچنین آقای خاندوزی از گمرک خواست که اقدامات لازم برای ترخیص داروها و مواد اولیه دارو را هر چه سریعتر انجام دهد و تمامی سازمان ها موظفند در این زمینه به گمرک کمک کنند.

معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران در ادامه با بیان اینکه سرم‌های باقی مانده در گمرک، مربوط به سال ۹۵ است، گفت: فقط ۶ دستگاه کامیون حامل سرم معطل صدور مجوز است که به‌ محض صدور مجوز نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام خواهد شد.

ارونقی در خصوص ترخیص سایر کالاها از جمله کالاهای اساسی  اظهار کرد: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی صدور مجوزهای قانونی ترخیص کالاها را تسهیل می کند. هم اکنون  50 درصد اقلام رسوبی در انبارهای فرودگاه امام خمینی(ره)، مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.

حذف رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی کشور از هفته بعد

معاون فنی گمرک ایران گفت: با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

 ارونقی ادامه داد: با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه، نسبت به رجیستری اقدام کند.

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: طرح رجیستری حذف نمی‌شود بلکه این طرح در مبادی ورودی حذف می‌شود و مسافران از صفر تا صد موضوع را به صورت برخط این فرایند را در داخل کشور انجام می‌دهند و آن صف اولیه در مبادی ورودی دیگر ایجاد نمی‌شود.

او افزود: همچنان هر مسافر می‌تواند یک گوشی با خود آورده و با هر پاسپورت و کد ملی فقط یک گوشی رجیستر خواهد شد.