۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

اردوغان: انفجار‌های کابل نشان داد داعش چقدر خطرناک است

اردوغان: انفجار‌های کابل نشان داد داعش چقدر خطرناک است
رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی داعش به فرودگاه کابل، گفت انفجارهای روز گذشته نشان داد داعش چه سازمان تروریستی خطرناکی برای منطقه و جهان است.
کد خبر : ۵۶۹۳۴۲

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) انفجارهای تروریستی روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل را محکوم کرد.

اردوغان طی سخنرانی پیش از سفر به کشور «بوسنی و هرزگوین» درباره حملات داعش در پایتخت افغانستان گفت: «ما به عنوان کشور ترکیه، آن فاجعه تمام عیار و آن حمله تروریستی را که دیروز در کابل رخ داد محکوم می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره توضیح داد: «این واقعیت که داعش چنین اقدامی را در میانه روند [خروج نظامیان خارجی از افغانستان] انجام داد، نشان می‌دهد که چه سازمان تروریستی خطرناکی برای منطقه و جهان است».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تخلیه نظامیان کشورش از افغانستان ادامه دارد، افزود: «اولویت ما خارج کردن شهروندانمان است که می‌خواهند این کشور را ترک کنند. این روند را در اسرع وقت تکمیل خواهیم کرد».

بر اساس این گزارش، اردوغان ضمن اشاره به دیدار ۳ ساعته مقام‌های ترکیه‌ای با طالبان در سفارت آنکارا در کابل، تاکید کرد:‌ «اگر نیاز باشد باز هم این گفت‌وگوها انجام خواهد شد. ما برای دیدار و گفت‌وگو با طالبان از هیچکسی اجازه نمی‌گیریم».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی همچنین خبر داد: «طالبان به ما پیشنهاد داد که فرودگاه کابل را مدیریت کنیم و خودشان نیز امنیت را تأمین کنند، ولی ما هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ایم».