۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

جوجه ریزی مرداد به ۱۱۶ میلیون قطعه رسید

جوجه ریزی مرداد به ۱۱۶ میلیون قطعه رسید
نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: در مرداد ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که از این میزان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به بازار عرضه می شود.
کد خبر : ۵۶۹۳۲۹

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران از افزایش نسبی تولید مرغ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نسبی تولید نسبت به ماه گذشته و عرضه مرغ زنده با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان از سوی مرغداران، قیمت مرغ گوشتی هم نباید بالاتر از نرخ مصوب باشد.

وی توزیع مرغ بالاتر از قیمت مصوب در فروشگاه ها را ناشی از سودجویی مغازه داران دانست و افزود: علی رغم افزایش قیمت ذرت، کنجاله سویا، جوجه یکروزه و حمل و نقل، مرغداران در فروش متحمل زیان هستند که با این وجود تولیدکننده مقصر گرانی نیست.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر آمار در مرداد ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که از این میزان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ استحصال می شود که متاسفانه عدم توزیع مناسب مرغ در سطح کشور و نبود نظارت در سطح بازار منجر به عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب شده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عرضه روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور نیاز بازار را تامین می کند، بیان کرد: عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب بدان معناست که واحد فروشگاهی با نرخ مصوب مرغ را خریداری کرده ، اما با قیمت بالاتر به مصرف کننده توزیع می کند یا خود واحد فروشگاهی مرغ را بالاتر از نرخ مصوب خریداری کرده و چاره ای جز فروش با نرخ بالاتر ندارد که به هرحال با پایش و بررسی موضوع باید معلوم شود که چه اتفاقی در مسیر توزیع رخ داده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به تاثیر حذف ارز ترجیحی بر بازار نهاده های دامی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی هم، نهاده باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع شود تا حلقه های واسط سود چندانی نکنند چرا که قبل از توزیع از طریق سامانه، ۵۰ تا ۶۰ درصد سود نصیب حلقه های واسط می شد.