۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

با تغییر دوباره ورزشگاه؛ دوحه رسماً میزبان دیدار عراق و ایران شد

با تغییر دوباره ورزشگاه؛ دوحه رسماً میزبان دیدار عراق و ایران شد
شاگردان دیک ادووکات در دوحه قطر پذیرای تیم ملی ایران خواهند بود.
کد خبر : ۵۶۹۲۶۲

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (پنجشنبه) از تغییر ورزشگاه‌های چند دیدار از مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر خبر داد.

AFC در همین باره نوشت: پس از ارزیابی شرایط امنیتی کشورهای عراق و سوریه و به‌خاطر چالش‌های ناشی از پاندمی ویروس کووید19 در کشورهای استرالیا و چین، دیدارهای خانگی این تیم‌ها در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.

به این ترتیب ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه قطر به‌عنوان ورزشگاه دیدار استرالیا و چین در روز 2 سپتامبر (11 شهریور)، و بازی تیم‌های ملی عراق و ایران در روز 7 سپتامبر (11 شهریور) انتخاب شد.

این برای بار سوم است که ورزشگاه محل بازی عراق و ایران تغییر می‌کند. عراق پس از رایزنی با قطر این کشور را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی‌اش انتخاب کرده و قرار بود در ورزشگاه الوکره میزبان حریفانش باشد که بعد این ورزشگاه جایش را به ورزشگاه الغرافه داد و حالا از ورزشگاه خلیفه به عنوان محل بازی دو تیم نام برده می‌شود.

پیش از این دوحه به‌ عنوان میزبان دیدار تیم ملی چین مقابل ژاپن در گروه B و شهر امان اردن به‌عنوان ورزشگاه بازی تیم‌های سوریه و امارات برگزیده شده بودند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین درخواست فدراسیون فوتبال کره جنوبی را برای تغییر برنامه دیدارهای تیم ملی این کشور مقابل لبنان تأیید کرد. به این ترتیب کره‌ای‌ها که قرار بود روز 16 شهریور میهمان لبنان باشند، در ورزشگاه جام جهانی سئول میزبان شاگردان ایوان هاشک خواهند بود و روز 27 ژانویه 2022 (7 بهمن 1400) میهمان تیم ملی لبنان هستند.