۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

وریا غفوری: دوباره حقم را خوردند

وریا غفوری: دوباره حقم را خوردند
روی اسم من خط قرمز کشیده شده و خیلی وقت هم هست که این اتفاق افتاده است یعنی از خیلی وقت پیش روی اسم من خط قرمز کشیدند در غیر این صورت بحث نبودن من در فهرست جدید تیم‌ملی هیچ توجیه فنی ندارد.
کد خبر : ۵۶۹۲۳۹

فهرست تیم‌ملی فوتبال ایران برای دو دیدار مقدماتی جام‌جهانی مقابل سوریه و عراق روز گذشته اعلام شد و با وجود آنکه هفت بازیکن از تیم فوتبال استقلال به مینی‌کمپ تیم‌ملی دعوت شدند اما خبری از دعوت از کاپیتان آبی‌پوشان به تیم‌ملی نیست. وریا غفوری اعتقاد دارد همچنان این توانمندی را دارد که در تیم‌ملی بازی کند و درحالی که یکی از خوب‌های فصل اخیر استقلال بوده اما بازهم به تیم‌ملی دعوت نشده است و عقیده دارد دعوت نشدنش دلیل فنی ندارد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا دقایقی با غفوری صحبت کرده و ماجرا را جویا شویم. گفت‌وگو با کاپیتان استقلال درخصوص عدم دعوتش به تیم‌ملی فوتبال ایران را در ادامه می‌خوانید.

وریا غفوری: دوباره حقم را خوردند

از فهرست جدید تیم‌ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی شروع کنیم. توقع می‌رفت با توجه به عملکردی که در فصل گذشته با پیراهن استقلال داشتی به اردوی جدید تیم‌ملی دعوت شوی اما این اتفاق نیفتاد.

خود من اعتقادم بر این است که روی اسم من خط قرمز کشیده شده و خیلی وقت هم هست که این اتفاق افتاده است یعنی از خیلی وقت پیش روی اسم من خط قرمز کشیدند در غیر این صورت بحث نبودن من در فهرست جدید تیم‌ملی هیچ توجیه فنی ندارد.

اسکوچیچ مدعی است که کسی در کارش دخالت نمی‌کند. خودت دلایل دعوت نشدنت را چطور ارزیابی می‌کنی و چرا این اتفاق افتاده است؟

به‌نظر من این مساله فوتبالی نیست و نمی‌تواند ریشه‌های فوتبالی داشته باشد، این درحالی است که توجیهات سرمربی تیم‌ملی که درخصوص این اتفاق پیش از این صحبت کرده بودند، اصلا درست نبوده و برای من قابل قبول نیست. من شنیده بودم که او بازیکنانی را برای جناحین می‌خواهد که هم دفاع کنند و هم حمله که این موضوع که کنارمانده‌ها چنین کارایی ندارند، حداقل درباره من صدق نمی‌کند چون توانمندی آن را در خودم می‌بینم که در طول مسابقه هم به‌خوبی دفاع کنم و هم به‌خوبی در حملات تیم شرکت کنم و این توان را دارم که هنوز در تیم‌ملی فوتبال ایران بازی کنم. اسکوچیچ دارد بهانه‌گیری می‌کند و با توجیه بچگانه‌ای که کرده این‌طور استدلال می‌کند که به این دلایل غفوری به تیم‌ملی دعوت نمی‌شود.

تا به حال از نزدیک در این خصوص با اسکوچیچ صحبت کرده‌ای؟

خیر با سرمربی تیم‌ملی هیچ صحبتی نداشتم. من همیشه از اول فوتبالم تا همین امروز سعی کردم فقط روی توانایی‌هایم حساب باز کرده و براساس همین توانمندی‌ها پیشرفت کردم و به اینجا رسیدم. همیشه روی توانایی‌هایم بالا آمده‌ام و برای رسیدن به این جایگاه به‌دنبال صحبت و توجیه کردن هیچ‌وقت نبوده‌ام، یا اینکه بخواهم با صحبت کردن به جایی دعوت شوم یا جایی بمانم هیچ‌وقت تا به حال این کار را نکردم اما خلاصه مثل این چند سال اخیر بازهم حق من در تیم‌ملی فوتبال خورده شد.

مثل دو جام‌جهانی که از دست دادی؟

برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ مثل آب خوردن نادیده گرفته شدم. قبل‌تر از آن در دوره قطبی که جزء جوانان بودم و فقط بیست، بیست‌ویک سال داشتم، در صورتی که یکی از بهترین بازیکنان تیم بودم اصلا فرصت ندادند تا یک‌بار هم به تیم‌ملی بیایم درحالی که امروز شاهد هستیم اگر یک بازیکن در طول فصل فقط هفت، هشت بازی هم خوب انجام دهد، خیلی راحت شانس دعوت شدن به تیم‌ملی را به او می‌دهند اما آن زمان این اتفاق برای من نیفتاد. در ادامه جام‌جهانی ۲۰۱۴ را درحالی از دست دادم که در نفت تهران بیشترین بازی را کردم و عملکرد خوبی داشتم و در ۳۴بازی کامل این تیم در لیگ برتر به میدان رفته و با وجود عملکرد درخشان در لیگ و اینکه آماده‌ترین دفاع راست ایران بودم اما شانس حضور در اردوی تیم‌ملی را به من ندادند. برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم به لطف حضور در استقلال همه دیدند که چطور حق من را خوردند، بعد از آن هم که دیگر فکر می‌کنم عدم دعوت من به تیم‌ملی به مسائل فوتبالی ربط نداشته باشد.

منبع: فرهیختگان