۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
اطلاعیه برای خانواده معلولین؛

واکسیناسیون معلولین به کجا رسید؟

واکسیناسیون معلولین به کجا رسید؟
برای تکمیل فرآیند واکسیناسیون افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید به کمپین شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بپیوندید.
کد خبر : ۵۶۹۱۵۰

۱۲ مرداد ماه قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز واکسیناسیون افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ساکن منازل خبر داده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی گفت: این عزیزان می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و برای تزریق واکسن ثبت نام کنند. همچنین جهت افزایش اطلاع رسانی،  سازمان بهزیستی هم به تدریج در قالب پیامک‌هایی  ۵۱۷ هزار نفر را از این اقدام باخبر کردند تا هرچه سریعتر واکسیناسیون این عزیزان صورت بگیرد.

بعد از گذشت ۲۰ روز از اعلام رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر شروع واکسیناسیون افراد معلول ساکن منزل، موضوع را از سازمان بهزیستی پیگیری کردیم که آیا واکسیناسیون این افراد شروع شده است؟

مصطفی سراج مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این رابطه گفت: واکسیناسیون ۵۱۷ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از سن ۱۸ تا سن ۵۷ از نیمه اول مرداد آغاز شده است و آن‌ها هم بر اساس زمان بندی واکسن را دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: علی رغم درخواست سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت، هنوز به ما اعلام شده که چند نفر از معلولان شدید و خیلی شدید که اسامی آن‌ها به وزارت بهداشت اعلام شده واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ پیش‌بینی ما این است که در حوزه واکسیناسیون مشکلی وجود نداشته ،چون گزارشی در این خصوص از سوی خانواده‌ها به ما ارائه نشده است.

وی گفت‌: انتظار ما از وزارت بهداشت این است که طی روز‌های آینده سهمیه واکسن را برای افراد دارای معلولیت خفیف بالای ۱۸ سال اعلام کنند تا این افراد هم برای واکسیناسیون مراجعه کنند.