۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
امروز رخ داد؛

حملات هوایی سنگین ترکیه به مناطقی از سلیمانیه عراق

حملات هوایی سنگین ترکیه به مناطقی از سلیمانیه عراق
یک منبع امنیتی عراقی امروز از حملات هوایی ترکیه به برخی روستاها در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق خبر داد و اعلام کرد که این حملات خساراتی به دنبال داشته اما تلفاتی نداشته است.
کد خبر : ۵۶۹۰۳۲

به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی عراقی امروز از حملات هوایی ترکیه به برخی روستاها در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق خبر داد و اعلام کرد که این حملات خساراتی به دنبال داشته اما تلفاتی نداشته است.

زانا عبدالرحمن فرماندار منطقه پنجوین در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هواپیماهای ترکیه‌ای ساعت شش بامداد امروز برخی روستاها را در اطراف منطقه پنجوین بمباران کرده‌اند.

وی افزود: این بمباران تلفاتی به دنبال نداشت اما خساراتی به دنبال داشت وموجب رعب و وحشت ساکنان منطقه شد.

از سوی دیگر رسانە های اقلیم کردستان عراق گزارش دادند کە منطقە پنجوین استان سلیمانیە چندین بار پیاپی بە شدت بمباران شدە است.

بر اساس این گزارش، در این حملە روستاهای خونیانە، بناویان، گل و کانی ماران، چندین بار پیاپی هدف بمباران شدید قرار گرفتە و بە دلیل اینکە بمباران نزدیک محل سکونت روستاییان بودە، موجب اضطراب و نگرانی شدید ساکنان منطقە شدە است.

اندکی پس از این بمباران شارپرس گزارش داد کە رسانە های ترکیه، اعلام کردە اند کە این حملە توسط دو جنگندە و یک پهپاد ارتش این کشور صورت گرفتە است.

بر اساس گزارش، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه سرپرستی این حملە را بر عهدە داشتە و اعلام کردە شماری از اهداف تعیین شدە در ارتفاعات آسوس واقع در شارباژیر استان سلیمانیە بمباران شدە است.

خلوصی اکار در بیانیه ای گفت که ۲۸ هدف را در ارتفاعات آسوس در شارباژیر بمباران کرده اند.

یک منبع به شارپرس گفت که دو جنگنده اف ۱۶ ترکیه و یک پهپاد در عملیات علیه اهدافی در ارتفاعات آسوس حضور داشتند یک خانه را هدف قرار دادند ولی کسی در ان خانه نبود.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز