۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

جزئیات فرود 2 فروند هواپیمای افغانستانی در ایران برای سوخت‌گیری

جزئیات فرود 2 فروند هواپیمای افغانستانی در ایران برای سوخت‌گیری
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب ادعای ربوده‌ شدن هواپیمای اوکراینی، ‌درباره ‌فرود 2 فروند هواپیمای افغانستانی در فرودگاه ایران توضیح داد.
کد خبر : ۵۶۹۰۱۵

محمدحسن ذیبخش ‌درباره ابهام پیش آمده در موضوع فرود هواپیماهای کام‌ایر افغانستان در فرودگاه مشهد، اظهار داشت: هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی مذکور در تاریخ 27 مرداد‌ امسال به رجیستر YAKMJ در ساعت 9 شب از مشهد به مقصد کیف پرواز کرد‌ اما به علت عدم مجوز پرواز و عبور از فضای ترکیه مجبور شد در ساعت 23 به منظور سوخت گیری در فرودگاه ارومیه فرود آید.

وی افزود: هواپیمای مذکور 4 ساعت بعد در ساعت 3:30 در تاریخ 28 مرداد به سمت فرودگاه تاشکند پرواز کرد و در ساعت 6:45 در آن فرودگاه فرود می‌آید.

ذیبخش تصریح کرد: همچنین هواپیمای دوم شرکت هواپیمای کام‌ایر با رجیستر  YAKML به شماره RQ501 روز گذشته یکم شهریور‌ ساعت 11:30 صبح  از فرودگاه کابل پرواز کرد و به منظور سوخت گیری در ساعت 13:07 در فرودگاه مشهد فرود آمد‌ و پس از آن در ساعت 17:56 به سمت فرودگاه کیف پرواز کرد و در ساعت 21:09 در فرودگاه کیف به  زمین نشست.

به گزارش فارس پیش از این ادعایی مبنی بر ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در مسیر افغانستان به اوکراین مطرح شده بود که این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین مقامات کیف تکذیب شد.