۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
اسپوتنیک خبر داد؛

وقوع حریق در فرودگاه کابل

وقوع حریق در فرودگاه کابل
خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار تصاویری از وقوع آتش سوزی در فرودگاه کابل خبر داد.
کد خبر : ۵۶۸۹۲۱

رسانه‌های خبری از وقوع آتش سوزی در فرودگاه کابل پایتخت افغانستان خبر می‌دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این باره ارسال کرد که دود غلیظ ناشی از وقوع حریق در فرودگاه کابل را نشان می دهد.

وقوع حریق در فرودگاه کابل

بر اساس اعلام این رسانه، تا کنون در خصوص دلیل وقوع این حادثه و خسارت های ناشی از آن اطلاعات بیشتری مخابره نشده است.

در همین ارتباط، مقامات آلمانی ساعاتی پیش اعلام کردند که تبادل آتش در یکی از ورودی های فرودگاه بین المللی کابل در اوایل امروز دوشنبه، منجر به کشته شدن یک افسر امنیتی افغان شده است.

تیراندازی که باعث کشته شدن یک افسر افغان در اوایل امروز دوشنبه شد، در نزدیکی ورودی شمالی فرودگاه رخ داد و این همان صحنه هرج و مرجی است که پیشتر در روز شنبه به ادعای ارتش انگلیس، شاهد کشته شدن هفت غیرنظامی افغان در ازدحام جمعیت بود.

اینکه چه کسی تیراندازی کرده است و شرایط این تیراندازی که در ساعت ۶:۴۵ صبح امروز (به وقت محلی) رخ داد، هنوز مشخص نیست. با این وجود، ارتش آلمان در توئیتی مدعی شده «مهاجمان ناشناس» یک تن از نیروهای امنیتی افغان را کشتند و سه نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

فرودگاه کابل که به نماد خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان تبدیل شده، همچنان قربانی می‌گیرد که اخیراً کشته شدن یک مادر و گم شدن فرزندانش خبر ساز شده است.

روزنامه ۸ صبح افغانستان در هفتمین روز از هجوم موج پناهجویان به فرودگاه کابل، به نقل از شاهدان عینی، از کشته شدن یک زن و مفقود شدن چهار فرزندش در سیل جمعیت خبر داد.

طبق گزارش‌ها، طی یک هفته گذشته، حدود ۲۰ نفر در اطراف و داخل فرودگاه کابل، بر اثر تراکم جمعیت و تیراندازی کشته شده‌اند.

این در حالی است که روند تجمع خیل عظیم افغان ها برای ورود به فردوگاه در پی تسلط طالبان بر کابل، از هفته گذشته آغاز شده است.

ازدحام جمعیت در ورودی فرودگاه کابل به قدری زیاد است که آلمان و آمریکا از شهروندان خود خواسته اند فعلاً به این محل نزدیک نشوند.

علیرغم ادعاهای صورت گرفته از جانب دولت های غربی، مسئله خروج اتباع آن کشورها و همچنین پناهجویان افغان همچنان چالشی بسیار بزرگ محسوب می شود به طوری که آسوشیتدپرس مدعی شده که دولت واشنگتن در حال بررسی امکان به خدمت گرفتن پروازهای تجاری در کنار هواپیماهای نظامی برای تسهیل روند خروج پناهجویان افغان است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی جمعه شب خود مدعی شد که آمریکا تاکنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

سقوط ۲ شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا در کابل، به نماد بی مسئولیتی بایدن در قبال افغانستان تبدیل شده و بی اعتمادی جهانی به دولت واشنگتن و متحدانش را افزایش داده است.