۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶

آیا واکسن برکت مانع ورود واکسن خارجی شد؟!

آیا واکسن برکت مانع ورود واکسن خارجی شد؟!
یک سوال ساده، برکت چرا باید مخالف واردات واکسن باشد؟ فرض کنید از همان روز اول، بازار واکسن با واردات اشباع شود و دیگر واکسن برکت به کار نیاید، آن وقت سوال این است که برکت سود می برد یا زیان؟
کد خبر : ۵۶۸۸۹۱

رسانه‌های شیطان متناسب با ذاتشان، تلاش می‌کنند کشته‌های کرونا را گردن نظام بیاندازند و بی‌اعتمادی بسازند. به چه نحو؟ 

اول گفتند واکسن ایرانی یک بلوف بوده است. مرحله بعد هم تلاش کردند عدم واردات واکسن خارجی را گردن تولید واکسن ایرانی بیاندازند. البته برخی نیز این ادعای عجیب را باور و عجیب‌تر اینکه برخی هم تکرار کردند؛ از جمله آقای شهریاری نماینده مجلس. البته خبرنگار خبرگزاری فارس با اقای شهریاری سه بار تماس می‌گیرد و سوال می‌کند این ادعای شما مستند به کدام سند است که او می‌گوید سندی ندارم. 

اما واقعیت چیست؟ 
یکم. ستاد فرمان امام اعلام کرد 50 میلیون دوز واکسن تولید می‌کند. این درحالی است که نیاز کشور حداقل 120 میلیون دوز است. سوال اینست که اگر واکسن ایرانی مانع واردات واکسن خارجی شده است این مابه التفاوت را چطور قرار بوده تامین کنند؟
دوم. رئیس ستاد فرمان امام، در دی ماه سال گذشته اعلام می کند که برکت بخشی از نیاز واکسن را تامین می کند و بقیه را دولت باید وارد کند. مدعیان با این خبر چه می کنند؟ چرا تولید کننده خودش درخواست واردات می کند؟ 
سوم. می گویند مخبر به عنوان تولید کننده، اجازه واردات نداده است. سوال اینست که مگر مخبر کیست؟ چرا باید چنین حقی داشته باشد؟ چرا باید وزیر بهداشت حرف مخبر رو گوش دهد؟ فرض کنیم وزیر بهداشت هیچ، چرا باید روحانی حرف مخبر را بپذیرد؟ ضمن اینکه مگر روحانی اعلام نکرد واکسن وارد می کنیم؟ دروغ گفت؟ پس چرا وزیر خارجه قرارداد خرید واکسن بست؟ چرا پول دادند؟
چهارم. رسانه اهریمن مدعی است برکت به خاطر به دست گرفتن انحصار در بازار اجازه واردات نداده است. حال سوال اینست که پس واکسن هایی که تا پیش از تائید واکسن برکت وارد شده است چه منطقی داشته است؟ توضیح مدعیان درباره این 27 میلیون دوز واکسنی که تاکنون وارد شده است چیست؟ 
جهت اطلاع، تا زمان تائید واکسن برکت در اواخر خرداد ماه 1400، حدود 575 هزار دوز واکسن در اسفند 99، بیش از 1.3 میلیون دوز در فروردین، بیش از 3.6 میلیون دوز در اردیبهشت و 1.2 میلیون دوز واکسن در خرداد وارد کشور شده است. آیا این اعداد را منکرند؟  
پنجم. همه اینها به کنار. یک سوال ساده. برکت چرا باید مخالف واردات واکسن باشد؟  فرض کنید از همان روز اول، بازار واکسن با واردات اشباع شود و دیگر واکسن برکت به کار نیاید، آن وقت سوال این است که برکت سود می برد یا زیان؟
در حال حاضر، دولت واکسن برکت را حدود 8 دلار قیمت‌گذاری اولیه کرده است. اما چندین کشور مثل پاکستان و آفریقا حاضرند همین واکسن را الان بین 10 تا 12 دلار بخرند. برای برکت کدام یک سود ده ترست؟ مصرف داخل یا صادرات؟
نهایت اینکه؛
خناس‌ها خدعه می‌کنند؛ اما سوال اینست چرا برخی در داخل نوچه این دیاثت رسانه‌ای می شوند؟ آیا این ظلم نیست که مهمترین دستاورد علمی کشور را که تنها در انحصار 6 کشور دنیاست، اینطور به دست خودمان بی‌آبرو کنیم؟ 
دستاورد دانشمندان ایرانی را اول گفتن بلوف ودروغ است. بعد که مشخص شد  به جهت کرونا و تحریم‌ها دوماه تاخیر کاملا طبیعی در تحقق وعده ها داریم، کارشان به جایی رسیده است که می گویند واکسن داخلی اجازه نداده است واکسن خارجی وارد شود و خون کشته‌های کرونا گردن برکت است. حماقت نیست؟ 
ظلم به انقلاب هیچ. حداقل به دانشمندان این کشور ظلم نکنیم. به دانشمندان هیچ، به روح و روان مردم ظلم نکنیم. مردم هیچ، به خودمان ظلم نکنیم.