۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: کشاورزان ضامن امنیت غذایی کشورهستند

ساداتی‌نژاد: گفت: کشاورزان ضامن امنیت غذایی این کشورهستند.
کد خبر : ۵۶۸۸۷۳

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی عصر امروز (دوشنبه) در جلسه بررسی صلاحیت و برنامه‌هایش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشاورزان ضامن امنیت غذایی این کشور هستند.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: کشاورزان ضامن امنیت غذایی کشورهستند

وی با بیان اینکه تامین غذای مردم به عهده دولت هاست، گفت: امنیت غذایی اولویت اول کشورهاست و در دولت ها هیچ چیز نمی تواند با امنیت غذایی رقابت کند. 

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه امروز در دنیا امنیت غذایی ارتقا پیدا کرده است و از کف تامین غذا به قدرت غذا ارتقا یافته است،‌ تصریح کرد: امروز اقتدار غذایی همپای اقتدار نظامی دو مولفه اقتدار کشورها تلقی می شوند و در کشورها برای رسیدن به قدرت غذایی رقابت هست و ما برای قدرت غذای به اقتدار کشاورزی نیازمندیم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: محصولات کشاورزی تولید کننده قدرت غذا هستند اما در این وضعیت ظرفیت کشاورزی ما در ایران بی نظیر است و  84میلیون هکتار مرتع و 14میلیون هکتار جنگل،‌ 120میلیون واحد دامی و 38میلیون هکتار اراضی با شرایط کشت بالقوه و 18میلیون هکتار در حال کشت داریم و 2700 کیلومتر مرز آبی با ظرفیت های شیلاتی داریم و 11.6 تولید ناخالص داخلی ما از کشاورزی و 19درصد اشتغال ما از کشاورزی است و 4.5میلیون نفر بهره بردار در بخش کشاورزی هست و ده هزار محقق و هیات علمی و جمع کثیری از دانش آموختگان هستند و این ظرفیت قدرت کشاورزی ایران ماست.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا دارای اقتدار غذایی باشیم؛ کرسی ای که در اختیار ایران نیست بلکه در اختیار کشور دیگری در منطقه است،‌ گفت: ما با این ظرفیت‌های بی نظیر انسانی و منابع طبیعی باید در جایگاه خودمان در حوزه غذا و کشاورزی در جنوب غرب آسیا بنشینیم.