۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

چرا «گاندو» از نظر مخاطب جذابیت دارد؟

چرا «گاندو» از نظر مخاطب جذابیت دارد؟
یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: آنچه گاندو را از سایر آثار مشابه داخلی، متمایز و ممتاز می‌کند، مضمون و محتوای ملی و ساختارحرفه‌ای آن است.
کد خبر : ۵۶۸۷۶۲

«جبار آذین» گفت: مجموعه تلویزیونی «گاندو» جزو بهترین آثار اکشن و حادثه‌ای و در ردیف برترین سریال‌های پلیسی امنیتی تلویزیون ایران محسوب می‌شود.

به گزارش فارس وی ادامه داد: آنچه گاندو را از سایر آثار مشابه داخلی، متمایز و ممتاز می‌کند، مضمون و محتوای ملی و ساختار حرفه‌ای آن است. گاندو، یک مجموعه اکشن و حادثه‌ای موفق و مخاطب پسند است، چراکه مختصات نوشتاری و تصویری این نوع فیلم‌ها و سریال‌ها در آن لحاظ شده و یکی از عناصر جذابیت گاندو در حیطه سرگرم سازی مخاطب است.

وی اظهارداشت: گاندو، سریالی پلیسی و امنیتی است و آرش قادری در جایگاه فیلمنامه نویس و جواد افشار در مقام کارگردان و سایر عوامل هنری کوشیده اند، ملزومات گونه آثارپلیسی را در گاندو، مدنظر قرار دهند. گاندو، به دلیل گزینش مضامین اجتماعی با رویکرد ملی، چاشنی واقعیت و تخیل و چیدمان آن‌ها در قالب یک اثر امنیتی و رعایت ظرایف و دقایق و مؤلفه‌های تولیدات امنیتی با استفاده از امکانات و ابزار و حمایت‌های لازم ساخت آثار امنیتی و به کارگیری مناسب و واقع نمای نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، حفاظتی و انتظامی در نقاط گره آفرین وگره گشای داستان گاندو، عناصر دراماتیک را در جایگاه مقبول نمایشی خود قرار داده است.

آذین تصریح کرد: گاندو، افزون بر این ویژگی ها، یک اثر اجتماعی و سیاسی هم است. از همین رو مجموعه‌ای جامع به حساب می‌آید و پشتوانه پژوهشی در حد لازم در خصوص موضوع‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی، گاندو دو را هم در امتداد و پله‌ای بالاتر از منظر ساختار و پرداخت هنری از فصل نخست آن جای داده است.

وی ادامه داد: تولید آثار پلیسی امنیتی به دو دلیل بسیار سخت، حساس، پرهزینه و واکنش برانگیزاست. نخست، لزوم وجود امکانات، ابزار و ادوات و حمایت در تولیدات پلیسی و استفاده درست و مطلوب آن‌ها در اثر که گاندو در این مورد خوب عمل کرده است؛ و دوم، حساسیت‌ها و باور‌ها و سلایق سیاسی و گروهی که گاندو و تمام این نوع تولیدات را در معرض تماشا و قضاوت و برخورد قرار می‌دهد.

این منتقد سینما و تلویزیون اظهارداشت: به همین دلایل، لازم و ضروری است که در تولید آثاری مانند گاندو، با سمت گیری‌های سیاسی و امپریالیستی، تمام جوانب و حساسیت‌های اجتماعی و سیاسی مورد دقت و توجه قرار گیرد تا موضوع‌ها و دستمایه‌های ملی و اجتماعی آن‌ها در چارچوب‌های ملی و مردمی، بدون نمایش تعلقات و گرایش‌های جناحی و سیاسی ارائه شده و تصویر گردد تا امکان سوءتفاهم، سوءبرداشت و برخورد‌های سیاسی نالازم فراهم نیاید. گاندو، درکل به عنوان یک اثر اکشن، پلیسی، امنیتی، ملی و ضدامپریالیستی، سریالی قابل توجه و تامل و تاثیرگذار است که هنرمندانه، نوشته، کارگردانی، بازی و اجرا شده است.