۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
مرزهای استان کرمانشاه بسته شد

آیا تردد زوار در اربعین از سر گرفته می شود؟

بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا مرزهای استان به روی اشخاص حقیقی و زوار بسته است و اجازه تردد ندارند.
کد خبر : ۵۶۸۴۴۷

با توجه به ایام محرم و صفر و علاقه‌مندی برخی برای سفر به عتبات عالیات و از طرف دیگر موج پنجم کرونا، بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا مرزهای استان به روی افراد حقیقی و زوار ایرانی و عراقی بسته است و این افراد اجازه تردد ندارند.

مرزهای استان کرمانشاه بسته شد/ هنوز تصمیمی برای تردد زوار در اربعین گرفته نشده است

حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مرزهای مسافری استان برای تردد مسافران و زوار عتبات عالیات بسته است اظهار داشت: در تمامی مرزها از جمله دو مرز خسروی و پرویزخان اجاره تردد به هیچ مسافری داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: تنها مسافرانی که در اقلیم کردستان مشغول به کار هستند اجاره تردد دارند.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: بنابر اعلام مسئولان استان کرمانشاه پایانه مرزی خسروی «مسدود» است و هیچ تردد زواری در آن صورت نمی‌پذیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا رفت و آمد مسافری در پایانه مرزی خسروی صورت نگرفته و دولت عراق اجازه تردد زوار یا اشخاص را از این مرز صادر نکرده است.

کرمی گفت: گمرکات ایران نیز متقابلاً اجازه تردد به اشخاص و شهروندان عراقی برای ورود به ایران از طریق مرز خسروی را نداده است.

وی افزود: بنابر اعلام دولت و ایجاد تعطیلی‌های سراسری، این مرز تعطیل است و مجوزی برای تردد افراد حقیقی صادر نخواهد شد و تنها نیروهای کنسولی و مرزبانی در این مرز می‌توانند تردد کنند.

کرمی در خصوص وضعیت این مرز و میزبانی از زائران اربعین نیز گفت: منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم اما اکنون هیچ گونه پذیرش زوار و امکان تردد آنان وجود ندارد و ترددی در دو سوی مرز صورت نمی‌گیرد.