۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

عمران خان از طرح عراق استقبال کرد

عمران خان از طرح عراق استقبال کرد
نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت حل مسائل از طریق گفت وگو و دیپلماسی، از ابتکار دولت عراق برای کمک به تنش‌زدایی و ارتقای روابط بین کشورهای منطقه حمایت کرد.
کد خبر : ۵۶۷۸۵۵

«عمران‌خان» که روز پنجشنبه در کاخ نخست وزیری در شهر «اسلام‌آباد» پذیرای «فواد حسین» وزیر امور خارجه جمهوری عراق بود، از تلاش‌های بغداد برای کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه و تقویت همکاری میان کشورهای پیرامون آن استقبال کرد.

به گزارش ایرنا فواد حسین در این نشست تلاش‌های دولت عراق را برای تنش زدایی و تسهیل بهبود روابط میان کشورهای منطقه تشریح کرد.

وی همچنین از جانب مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دعوتنامه سفر به بغداد را تسلیم عمران‌خان نخست وزیر پاکستان کرد و از تمایل کشورش برای توسعه روابط قوی با پاکستان در جهت چشم‌انداز سران دو کشور سخن گفت.

عمران‌خان از تلاش‌های عراق برای بازسازی این کشور تمجید و برای انتخابات پارلمانی آینده عراق آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع امنیتی منطقه به ویژه روند صلح افغانستان را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه عراق در جریان سفر به اسلام‌آباد با «عارف علوی» رییس جمهوری، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان و برخی دیگر از مقام های این کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته با استقبال از نقش بغداد برای کمک به تنش زدایی در منطقه، اظهار داشت: ما شاهد تلاش‌های دولت عراق برای کمک به رفع اختلافات میان دو کشور بزرگ و مهم اسلام و منطقه هستیم.

قریشی افزود: پاکستان امیدوار تا اختلافات میان کشورهای منطقه با تماس، تعامل و مذاکره حل و فصل شود.

عراق در پایان ماه جاری میلادی میزبان اجلاسی با حضور مقاماتی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

هدف از برگزاری این اجلاس، نزدیک کردن دیدگاه‌ها درباره مسائل امنیتی و سیاسی مهم میان کشورهایی که با یکدیگر اختلافاتی دارند، عنوان شده است.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز