۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

علت خاموشی‌های شب گذشته چه بود؟

علت خاموشی‌های شب گذشته چه بود؟
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص خاموشی‌های شب گذشته در برخی نقاط کشور توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : ۵۶۷۴۱۸

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص خاموشی‌های روز گذشته  در برخی نقاط کشور گفت: با توجه به افزایش دما، مصرف برق به طور قابل توجهی افزایش یافت.

او در ادامه افزایش مصرف و محدودیت تولید نیروگاه‌های برق آبی را علت خاموشی های شب گذشته خواند و اضافه کرد: امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به اینکه محدودیت‌هایی که در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه‌های حرارتی وجود نداشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند، اما لازم است که سایر مشترکان در بخش‌های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با صنعت برق همکاری داشته باشند.

رجبی مشهدی ادامه داد: افراد باید توجه داشته باشند که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ که اوج بار روزانه است و تا ساعت  ۲۰ تا ۲۳ که پیک شبانه است، مصرف خود را با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، از این طریق امکان تامین برق برای همه افراد فراهم خواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان تصریح کرد: روز گذشته نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که این میزان دوباره از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کند.