۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

لاریجانی با کارگزاران همسو می‌شود

لاریجانی با کارگزاران همسو می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: لاریجانی تجربه‌های بسیاری در اداره مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما دارد؛ خوب است وارد این وادی هم بشود.
کد خبر : ۵۶۷۲۶۶

محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با  مهر، درباره گمانه‌هایی مبنی بر همسویی علی لاریجانی و حزب کارگزاران برای تشکیل حزبی جدید، گفت: لاریجانی فرد قابل احترامی است. او باید بداند تجربه دقیقی از فعالیت حزبی در کشور وجود ندارد. آنچه اتفاق افتاده و تشکیل شده به نوعی گردهمایی و دورهمی برای اهداف مشترک در انتخابات بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: درواقع ما در حال تمرین کردن هستیم، سازوکار فعالیت حزبی در کشور فراهم نیست. در زمان تشکیل حزب کارگزاران، مرحوم هاشمی رفسنجانی، خدمت مقام معظم رهبری رفتند و از ایشان موافقت گرفتند و حزب تشکیل شد.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه کار حزبی کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: لاریجانی تجربه‌های بسیاری در اداره مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما دارد؛ خوب است وارد این وادی هم بشود و مشکلات آن را بشناسد، ببیند که تشکیل یک حزب چقدر گرفتاری دارد و چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به معنا گرفتن عملکرد احزاب در ایام انتخابات و تمایل کارگزاران به حمایت از علی لاریجانی در انتخابات گذشته، آیا این احتمال وجود دارد که برای انتخابات‌ بعدی این حزب به سمت لاریجانی برود؟ گفت: کارگزاران خودش چهره‌های موجهی دارد، البته اگر صلاحیتشان تایید شود. اگر هم موضوع عدم احراز صلاحیت مطرح باشد، خُب لاریجانی هم رد صلاحیت شده است؛ البته قطعاً حزبی که علی لاریجانی تشکیل بدهد با کارگزاران همسو خواهد بود.

علیزاده طباطبایی این گمانه که کارگزاران از جبهه اصلاحات خارج شود را اکیداً رد کرد و افزود: اصلاً چنین چیزی مطرح نیست؛ حزب کارگزاران بنیان گذار اصلاحات است و دلیلی ندارد از اصلاحات خارج شود.

وی تاکید کرد: اصلاحات با حزب کارگزاران شروع شده است و این حزب در این جبهه باقی خواهد ماند، اما ممکن است دیگرانی بیایند و تمایل به اصلاحات داشته باشند. برای مثال حزبی که لاریجانی تشکیل خواهد داد ممکن است به اصلاحات بپیوندد و زیر مجموعه جبهه اصلاحات ایران فعالیت کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر لاریجانی برای پیوستن به کارگزاران تمایل خود را نشان بدهد یا درخواستی را مطرح کند باز هم این همسویی دور از ذهن است؟ اظهار کرد: حزب کارگزاران بخشی از جبهه اصلاحات است و بدون هماهنگی با جبهه اصلاحات تصمیمی نمی‌گیرد و کاری انجام نمی‌دهد.

علیزاده طباطبایی همچنین درباره بازگشت اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران توضیح داد: جهانگیری الان هم عضو شورای مرکزی حزب است و با پایان کارش در دولت اگر بخواهد به ریاست شورای مرکزی حزب برگردد باید اعلام آمادگی کند و کنگره در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه درباره تاریخ کنگره، اطلاعی ندارم، گفت: اما اگر جهانگیری برای ریاست شورای مرکزی حزب داوطلب باشد قطعاً به زودی به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

 اخیراً «علی لاریجانی» در گفتگو با مجله «آگاهی نو» نزدیک به حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که ممکن است حزب تشکیل دهید؟، پاسخ داد: ممکن است- اما الان باید نظرات مطرح شود تا نقد کنند. چون حزبی که فقط برای قدرت باشد، دچار انشعاب و… می‌شود و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. حزب نیازمند پیوند ایدئولوژیک و فکری است که باید پایه‌های آن را بپذیرند، وگرنه تخریب می‌شود. در غیر این صورت مثل خیلی از احزاب ما تبدیل به دورهمی می‌شود.