۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

اضافه شدن سریالی کرونایی به کنداکتور محرم/ پیشنهادی برای قسمت‌های جدید "گاندو"

اضافه شدن سریالی کرونایی به کنداکتور محرم/ پیشنهادی برای قسمت‌های جدید
مجموعه تلویزیونی "فرشتگان بی‌بال" در حالی به عنوان سریال ویژه ایام محرم روی آنتن شبکه پنج می‌رود که محوریت و محتوایِ کرونایی دارد.
کد خبر : ۵۶۷۲۲۵

بعد از چند روز گمانه‌زنی که شبکه پنج سیما تأمینی و یا تولیدی روی آنتن می‌برد، بنابر اعلامِ روابط عمومی این شبکه تلویزیونی "فرشتگان بی‌بال"  از سه‌شنبه 19 مردادماه ساعت 23 همزمان با آغاز ماه محرم پخش می‌شود.

به گزارش تسنیم تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی سال گذشته به کارگردانی امیرحسین عنایتی با محوریت جهاد کادر درمان در دوران کرونا،‌ فیلمبرداری‌اش را آغاز کرد. 

این سریال با داستان بازسازی بحران کرونا در کشور و نمایش تلاش‌های بی‌دریغ کادر درمان کشور و نیروهای جهادی ساخته شده است.

پرویز فلاحی‌پور، فریبا متخصص، رزیتا غفاری، آشا محرابی، رحیم نوروزی، شهرام عبدلی، بهرام ابراهیمی، فرج‌الله گل سفیدی، مختار سائقی و با معرفی آرش جورکش و زهره قاسمی بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

"فرشتگان بی‌بال" در 14 قسمت 40 دقیقه‌ای است به ماجرای زندگی خانواده حاج فتاح، معتمد محل می‌پردازد که پسرش نیما یک تعمیرگاه ماشین دارد و دخترش نیره پزشک است. لیلا دوست نیره که او هم پزشک است نامزد نیما است. نیکان پسر یکی از دوستان قدیمی حاج فتاح که سال‌ها در آلمان زندگی کرده، برای فروش خانه پدری‌اش به ایران آمده است که ویروس کرونا باعث می‌شود بازگشتش به تعویق بیفتد و ...

تلویزیون این روزها تنها سریالی ویژه ایام محرم در شبکه دو سیما دارد. البته مجموعه "در کنار پروانه‌ها" هم در بستر درامی اجتماعی با پس‌زمینه‌های اجتماعی پیش می‌رود. باید دید این سریال هم همچون "مرضیه" یا "سفر سبز" داستانش را وارد دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی می‌کند یا گذرا و صرفاً با پس زمینه مذهبی، داستانش را مطرح می‌کند. 

شاید از جهتی به لحاظ عادت مخاطبین در حضور هیئت‌ها و دهه اول محرم، پخش کارهای نمایشی را به دهه‌های بعدی موکول کند کار پسندیده‌تری به نظر می‌رسد. همچون کار ویژه‌ای که از سال گذشته شبکه یک سیما با موضوع حسینیه تلویزیونی به راه انداخت و در برخی شبکه‌ها مثل شبکه دو سیما با عنوان تکیه‌خانه روی آنتن رفت و شبکه سه مخاطب خاص و در آستان خورشید را در دستور کار داشت؛ شاید به عنوان پیشنهاد بتوان این نکته را مطرح کرد سریال‌های نمایشی از دهه اول محرم به دهه‌های بعدی موکول شوند تا بهتر هم بتوانند دیده شوند. 

همان اتفاقی که در شبکه یک افتاده و "در کنار پروانه‌ها" هم به علت فیلمبرداری به آنتنِ هفته اول شهریورماه می‌رسد. اما شبکه سه که قسمت‌های جدید "گاندو" را در این ایام روی آنتن دارد شاید می‌توانستند با برنامه‌ریزی، پخش این قسمت‌های جدید را به زمانی بهتر و دهه‌های دیگر محرم موکول کنند.