۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران رونمایی شد

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران رونمایی شد
نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی پیام رونمایی شد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها حدود ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال ۴۰ دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شوند.
کد خبر : ۵۶۶۸۵۳

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران، رونمایی شد. اتوبوس ـ آمبولانس‌ها مانند یک مرکز درمانی هستند که در محل حادثه حاضر می‌شوند و ظرفیت انتقال 10 تا 14 بیمار را دارند؛ رونمایی از نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی ویژه پیام انجام شد که میزبان بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

به گزارش تسنیم اتوبوس ـ آمبولانس‌ها با تلاش سه هزار نفر ساعتی متخصصان و فناوران ایرانی داخلی به ثمر نشسته است و این اتوبوس-آمبولانس‌ امروز قادر است خون تازه‌ای برای اورژانس کشور باشد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها حدود 4 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال 40 دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شود.

"پیرحسین کولیوند" رئیس سابق اورژانس کشور در مراسم رونمایی از این اتوبوس-آمبولانس گفت: صفر تا صد این پروژه توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و طراحی و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به جرات می‌توانم بگویم که هیچ چیزی کمتر از اتوبوس‌-آمبولانس‌های خارجی ندارد و از نظر قیمتی نیز تا امروز برای ما 50 درصد ارزان‌تر تمام شده است.

"مولایی" مدیر پروژه اتوبوس-آمبولانس ایران‌خودرو دیزل تصریح کرد:‌ فاز مطالعاتی این اتوبوس طی 2 ماه و ساخت نمونه اول طی تقریباً 40 روز انجام شده است و شرکت سازنده هم بعد از دو ماه نمونه تکمیل‌شده و کامل این اتوبوس‌-آمبولانس را تحویل اورژانس کشور داده است.

"توکلی" رییس هیات مدیره شرکت تولیدکننده این اتوبوس نیز گفت: با توجه به کهولت سن ناوگان آمبولانس کشور و با توجه به کمبود آمبولانس در کل کشور هر یک دستگاه جایگزین 8 یا 9 دستگاه آمبولانس می‌شود.