۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
مردم شاید فراموش کنند، اما هرگز نمی‌بخشند

محال و غیرممکن مثل حلالیت روحانی!

آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم درحالی برگزار شد که بدرقه راه اعضای آن، نه با سلام و صلوات و دعای خیر ملت، بلکه با بیشترین آه و نفرین مردمی همراه بود که طی هشت سال اخیر، استخوان هایشان در زیر فشار‌های سهمگین اقتصادی تَرک برداشت و خُرد شد!
کد خبر : ۵۶۶۶۹۴

آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم درحالی برگزار شد که بدرقه راه اعضای آن، نه با سلام و صلوات و دعای خیر ملت، بلکه با بیشترین آه و نفرین مردمی همراه بود که طی هشت سال اخیر، استخوان هایشان در زیر فشار‌های سهمگین اقتصادی تَرک برداشت و خُرد شد!

آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم

به گزارش صراط نیوز حسن روحانی در واپسین حضورش بعنوان رئیس جمهور در ساختمان پاستور، طبق رسم معمول حلالیت طلبی در چنین موقعیت هایی، زبان به خودزنی چرخاند و اظهار داشت: «تلاش ما این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد. تمام توان خود را بکار گرفتیم؛ معنایش این نیست که کار ما بی نقص بوده است، حتماً نقص داشتیم و ما معصوم نیستیم؛ اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم.»!

در همین زمینه، همگان واقف هستند که طلب حلالیت هنگامی جایز است که فرد خطاکار، بصورت غیرعمد و ناخواسته دچار قصور و تقصیر شده و هیچ عامل ارادی در رقم خوردن اشتباهات از جانب او دخیل نبوده است. ناگفته پیداست که این قضیه نه تنها درباره رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم صدق نمی‌کند بلکه از قضا حسن روحانی و دولتمردانش با آگاهی کامل از عواقب سیاستگذاری‌های نابخردانه و فشل خویش، کشور را به شرایط بحرانی فعلی سوق دادند.

در مضحک بودن حلالیت خواهی روحانی، همین بس که وقتی دلسوزان انقلاب و دلواپسان نظام، او و تیم زبان بلد مذاکره کنندگان هسته‌ای را نسبت به نتایج شوم انعقاد خسارت محضی مثل برجام انذار می‌دادند، نه تنها هیچ گوش شنوایی نمی‌یافتند بلکه در پاسخ نیز با ناسزا‌هایی نظیر "عصر حجری‌ها"، "بزدل‌های سیاسی"، "اقلیت تندرو"، "بی شناسنامه"، "متوهم"، "تازه به دوران رسیده"، "کاسبان تحریم"، "بددل، بدبین، بدزبان"، "بی عقل"، "منقلی"، "دروغگو"، "فحاش" و... مواجه می‌شدند!

فارغ از این، نتایج خسارت بار مدیریت اقتصادی روحانی و اعوان و انصارش در دولت بی تدبیرانِ ناامید، چنان مردم را در تهیه مایحتاج اولیه زندگی و بدیهیات ابتدایی معیشتی، به سختی انداخته است که حتی فرصت حلال کردن عامل بدبختی هایشان را هم نداشته و ندارند!

گفتنی است، تعطیلی صد‌ها کارخانه و به خاک سیاه نشاندن هزاران کارآفرین، رانت پاشی ۳۰ میلیارد دلاری ارز و به فنا دادن ۶۰ تُن ذخیره طلای کشور، افزایش ۸ برابری قیمت مسکن و اجاره بها، نزول ۶ پله‌ای اقتصاد ایران، افزایش ۷ برابری نرخ ارز، کاهش هزار درصدی ارزش پول ملی، شکستن رکورد ۶۰ ساله تورم و همچنین تشدید بحران‌هایی نظیر بی آبی، بی برقی، معضل امنیت، کاهش جمعیت، رکود، نقدینگی افسارگسیخته، بدهی‌های بانکی، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، نابودی محیط زیست و... در دولت حسن روحانی از جمله مواردی است که حلالیت این شخص و وزیرانش را به امری محال، ناشدنی و غیرممکن تبدیل می‌کند!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
۰
۰
اگر ادعاهای فوق در خصوص عملکرد روحانی صحیح است لطفا نقش کلیدی و اختیارات ..... را در نظام جمهوری اسلامی مشخص بفرمایید.با تشکر از عدم انتشار مطلب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
۰
۰
این یکی امد و فریاد بزد
وعدهای کج و بیمار بزد
لیک این مردم درمانده همی
--- --- --- --- ---
وای از این دیر که در ان همه کس
جز که تقصیر بر این مردم بیمار بزد
ان یکی رفت و همی خواب بماند
مردم غم زده را سینه دیوار بزد
پس بدان جان جهان در دل شهر
کس نباشددر این خانه تو صدبار نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
۰
۰
شیخ حسن --- --- --- و اعوان و انصارش رو حلال نمیکنم که جای خود. کسانی که اینارو محاکمه نکنن و اجازه بدن هر کس بیاد هر بلایی خواست سر زندگی ما مردم بیاره بعد هم بره برا خودش تو رفاه و امنیت زندگی کنه هم حلال نمیکنیم.اگر --- --- به این روند ادامه بده واقعا باید برای خودش نگران بسه.کما اینکه من طرفدار نظام هستم اما دیگه ظرفیت مردم کم شده.
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
۰
۰
خوش به حال اون زمانی که بشنویم --- --- فرار کرد.
فرارش از ایران بدترین مجازاتشه چون تمام آرامش و خوش گذرونیش به تلخی تبدیل خواهد شد چون سایه ی ..... رو همیشه با خودش خواهد داشت.

او قطعا خواهد رفت ولی شما بخونید فرار خواهد کرد.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
۰
۰
بر خلاف تیتر شما مردم نه فراموش میکنند ونه میبخشند
هشت سال اومد حکومت کرد
دار ودسته اش همه خودشون را بستند
ملت و کشور به اندازه هشتاد سال عقب افتادند