۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

ترافیک در آزادراه کرج-قزوین و تردد روان در اغلب راه‌ها/ محور‌های تهران-شمال بارانی است

ترافیک در آزادراه کرج-قزوین و تردد روان در اغلب راه‌ها/ محور‌های تهران-شمال بارانی است
معاون مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت بارش باران و در محور چالوس‌ بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات داریم و در دیگر محورهای کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.
کد خبر : ۵۶۶۵۹۹

مهدی مخبری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور‌، بیان داشت: بر اساس اطلاعات 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و بیش از 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* تردد روان در محورهای تهران-شمال/ ترافیک سنگین در آزادراه کرج-قزوین

وی اظهار کرد: دوربین های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در محور‌های هراز، کندوان و فیروزکوه همچنین آزادراه‌های قزوین-رشت و تهران-شمال در مسیر رفت و برگشت نشان می دهد.

معاون مرکز مدیریت راه‌ها از بروز ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده های پل مهرشهر و پل فردیس خبر داد.

* باران در جاده های 5 استان/بارش در 4 محور تهران-شمال

مخبری درباره وضعیت جوی راه‌ها از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران‌، البرز‌‌، گیلان‌، کردستان و مازندران خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت بارش باران و در محور چالوس‌ بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات داریم و در دیگر محورهای کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

*‌‌‌ آزادراه‌های کرج-تهران و تهران-کرج‌‌ پرترددترین جاده‌های کشور در شبانه روز گذشته

معاون مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج-تهران با 150 هزار تردد آزادراه تهران-کرج‌‌ با 130 هزار تردد و آزادراه قزوین-کرج‌ با 111 هزار تردد، ثبت شد.

* ثبت بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19

مخبری اظهار کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد تعداد ‌ 2298 دستگاه ترددشمار فعال جاده‌ای، نسبت به روز قبل 5 درصد افزایش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 13.2 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.

* انسداد محور شمشک-دیزین و جاده رامیان-شاهرود

وی تصریح کرد: در حال حاضر محور شهداد-نهبندان‌‌، محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان،  محور فرعی شمشک-دیزین، جاده خرم‌آباد-پل دختر، جاده پونل-خلخال و محور رباط پشت بادام-بیاضه در استان یزد، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.