۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

عوامل تبانی در فوتبال نقره داغ شدند/سقوط، کسر امتیاز و محرومیت مادام العمر در لیگ دسته دو

عوامل تبانی در فوتبال نقره داغ شدند/سقوط، کسر امتیاز و محرومیت مادام العمر در لیگ دسته دو
آرای مربوط به اتفاقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور از سوی کمیته اخلاق صادر شد.
کد خبر : ۵۶۶۵۲۶

همانطور که هفته گذشته در گزارشی به پیگیری شدید کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ داده در هفته پایانی لیگ دسته دوم صحبت کردیم و از احتمال وقوع زلزله بابت شدت آرای صادر شده خبر دادیم؛ حالا این کمیته به صورت رسمی آرای خود را صادر کرد که در نوع خود تاریخی و بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا درخصوص تخلفات تبانی و شرط بندی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به استناد به ماده‌های ۲، ۳، ۱۶، ۲۲، ۲۹، ۳۰، ۳۳، ۳۵ و ۳۷ آیین نامه اخلاق فدراسیون فوتبال و ماده ۷۳ آیین نامه انضباطی، آرا به شرح زیر صادر شد:

بخش اول – باشگاه‌ها

۱- باشگاه سردار بوکان به سقوط به لیگ استانی و پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

۲- باشگاه شهید قندی یزد به سقوط به لیگ دسته سوم و پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

۳- باشگاه‌های شاهین بندرعامری و شهرداری ماهشهر و پاس همدان هرکدام به کسر ۶ امتیاز در لیگ فعلی و کسر شش امتیاز در لیگ آینده و پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

بخش دوم- بازیکنان

الف-سردار بوکان

سروش سعیدی به محرومیت تمام عمر از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

بهنام رسومی‌نیا به پنج سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

امید سلطانی به پنج سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

سیدمصطفی نوربخش به پنج سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

مهران مرادعلی به ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رسول طهماسبی به یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

ب-پاس همدان

سروش حیدری به ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و ششصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

علی عزیزی به یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

امین کاشفی به یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بخش دوم-مسئولین

بابان کریمی رییس هیات مدیره تیم سردار بوکان به ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

سلیمان تحریریان مدیرعامل تیم سردار بوکان به ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

آزاد آفریدونی سرپرست تیم سردار بوکان به ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نامبردگان در صورت داشتن هرگونه اعتراض می‌توانند لایحه دفاعی خود را ظرف مهلت یک هفته به کمیته اخلاق ارسال کنند.

منبع: فدراسیون فوتبال