۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

اطفا حریق گسترده کارخانه تولیدی رنگ و تینر در ملارد

اطفا حریق گسترده کارخانه تولیدی رنگ و تینر در ملارد
سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری ملارد با اشاره به حریق گسترده در کارخانه رنگ و تینر در منطقه لم‌آباد ملارد، گفت: در این عملیات با سرعت عمل آتش‌نشانان از سرایت حریق به ۳۰۰ بشکه ۲۲۰ لیتری تینر و بروز حادثه‌ای مهیب جلوگیری شد.
کد خبر : ۵۶۶۲۸۳

داوود میرزایی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملارد امروز با اشاره به این حادثه اظهار کرد: در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه حریق گسترده‌ای به آتش نشانی ملارد اعلام شد که پرسنل عملیاتی سازمان ساعت ۵ دقیقه بعد در محل حاضر و مشغول عملیات اطفا حریق شدند. 

وی افزود: حریق در کارخانه تولیدی رنگ و تینر در منطقه لم‌آباد بود که با سرعت و دقت اطفا شد و همچنین در این عملیات با سرعت عمل از سرایت حریق به ۳۰۰ بشکه ۲۲۰ لیتری تینر جلوگیری شد که می‌توانست منجر به بروز فاجعه‌ و حادثه‌ای مهیب شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری ملارد بیان‌کرد: با توجه به حجم بسیار بالای مواد سریع‌الاشتعال در محل  و وسعت فضای کارخانه تولیدی، این عملیات به مدت ۷ ساعت تا ساعت یک بامداد به طول انجامید.

میرزایی گفت: بر اثر این حریق ۲ نفر از کارگران کارخانه تولید تینر دچار جراحات سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس یک نفر بصورت سرپایی درمان و نفر دوم بدلیل جراحات بیشتر به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: به دلیل گستردگی حریق، وجود گازهای سمی ناشی از سوختن مواد اولیه تولید تینر، حرارت بسیار بالا و گرمای هوای محیط، در طی مراحل این عملیات ۳ نفر از پرسنل آتش نشانی ملارد دچار مصدومیت‌های تنفسی و افت فشار شدند که توسط اورژانس بصورت سرپایی مداوا و به ادامه عملیات بازگشتند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملارد با اشاره به طاقت فرسا و نفس‌گیر بودن این عملیات تصریح کرد: پرسنل خدوم آتش نشانی موفق شدند از سرایت شعله های آتش به ۳۰۰ بشکه ۲۲۰ لیتری تینر، ۳۰ هزار لیتر الکل و ۴۵ هزار لیتر تینر جلوگیری بعمل آورده و با استعانت از خداوند متعال، حریق فوق را کاملاً مهار کنند.