۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

شکست سنگین و دور از انتظار والیبال ایران برابر کانادا/ صعود شاگردان الکنو به تعویق افتاد

شکست سنگین و دور از انتظار والیبال ایران برابر کانادا/ صعود شاگردان الکنو به تعویق افتاد
تیم ملی والیبال کشورمان در سومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو مقابل کانادا قرار گرفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.
کد خبر : ۵۶۶۲۱۴

تیم ملی والیبال کشورمان در سومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو از ساعت 4:30 و در سالن آریاکه آرنا مقابل کانادا قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود کانادا خاتمه پیدا کرد.

سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی و مهدی مرندی نفراتی بودند که بازی را برای تیم ملی والیبال کشورمان آغاز کردند. کانادایی‌ها هم بازی را با ترکیب تیلر ساندرس، گوردن پرین، نیکولاس هوگ، جوزف اسکلاتر، لوکاس وان‌برکرل، گراهام ویگراس، کامرون بان شروع کردند.

تیم ملی والیبال کانادا بازی را بسیار خوب آغاز کرد و توانست در همان ابتدا اختلاف امتیاز خوبی با ملی‌پوشان کشورمان ایجاد کند. در ادامه شاگردان آلکنو تلاش کردند تا اختلاف را کمتر کنند، اما تلاش ملی‌پوشان کشورمان به نتیجه نرسید و ست اول این بازی با نتیجه 25 بر 16 به سود کانادایی‌ها خاتمه پیدا کرد. 

شاگردان گلن هوگ ست دوم را هم خوب شروع کردند، اما بازی در امتیاز 7 به تساوی کشیده شد. شاگردان آلکنو در این ست هم فقط در تلاش بودند تا اختلاف را کم کنند و تلاش‌شان بی‌نتیجه بود. کانادا عملکرد خوبی در توپ‌گیری و حملات داشت تا ست دوم با نتیجه 25 بر 20 به سود آنها تمام شود. 

شرایط در ست سوم تقریباً برابر بود، اما شاگردان آلکنو به خوبی از توپ‌های برگشتی استفاده نکردند تا رفته‌رفته اختلاف بین دو تیم ایجاد شود. در امتیاز 17 بر 14 به سود کانادا ولادیمیر آلکنو مجبور شد درخواست وقت استراحت فنی کند تا شاید ورق بازی به سود ایران برگردد، اما این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود کانادایی‌ها به اتمام رسید. ایران با این پیروزی می‌توانست صعود خود به دور بعد را قطعی کند، اما با این نتیجه صعود شاگردان آلکنو به تعویق افتاد.

 به این ترتیب کانادا نخستین پیروزی خود را جشن گرفت و شاگردان آلکنو هم طعم نخستین شکست را در این دوره از مسابقات چشیدند. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود توانست با نتیجه 3 بر 2 از سد لهستان عبور کند و در دومین بازی هم با نتیجه 3 بر صفر از سد ونزوئلا گذشت. در طرف مقابل کانادا دو شکست با نتایج 3 بر 2 و 3 بر یک مقابل ایتالیا و ژاپن در کارنامه داشت.

تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو روز جمعه، 8 مردادماه از ساعت 15:10 مقابل ایتالیا قرار خواهد گرفت.