۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری توانیر خبر داد؛

افزایش مصرف برق از ساعت ۹ صبح امروز/ صرفه جویی نشود خاموشی در پیش خواهیم داشت

افزایش مصرف برق از ساعت ۹ صبح امروز/ صرفه جویی نشود خاموشی در پیش خواهیم داشت
یک مقام مسئول گفت: مصرف برق در بعدازظهر امروز 4 هزارمگاوات بیش از سقف تعیین شده بود و امروز صبح هم نقشه ها افزایش مصرف برق را نشان میدادند.
کد خبر : ۵۶۶۱۹۷
صادقی، مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری توانیر دربرنامه شبکه خبر با بیان اینکه روز گذشته رکورد مصرف برق با بیش از ۶۷ هزار مگاوات شکسته شد، گفت: مصرف برق در بعد از ظهر امروز ۴ هزارمگاوات بیش از سقف تعیین شده بود.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط فنی کشور از طریق افزایش تولید امکان تأمین برق وجود ندارد، گفت: در این موقعیت‌ها نقش مصرف کنندگان و همچنین حوزه مدیریت مصرف بسیار جدی و پررنگ خواهد بود.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری توانیر با بیان اینکه از ساعت ۹ و نیم صبح امروز میزان مصرف از سقف مجاز افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر ۴ هزار مگاوات باید صرف جویی شود، در صورت عدم رعایت دچار محدودیت خواهیم شد و ممکن است قطعی برق را داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه در این شرایط نیاز به افزایش منابع آبی خواهیم داشت، افزود: طبق بررسی نقشه‌های الگوی مصرف در صورت عدم صرفه جویی در نقاط پر مصرف کشور از جمله مناطق جنوبی در حوزه تهران ما در بسیاری از مناطق شاهد افزایش مصرف هستیم.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری توانیر بیان کرد:  در استان تهران ۹۵۰ هزار مگاوات افزایش مصرف بیش از سقف مجاز داشته ایم و در استان مشهد هم با افزایش مصرف ۳۵۰ مگاوات مواجه هستیم، حتما باید در این شرایط نسبت به رعایت رکورد مصرف اقدام کنیم چراکه در صورت عدم رعایت با مشکل خاموشی مواجه خواهیم شد.

صادقی بیان کرد: یکی از اقداماتی که برای صرفه جویی می‌شود اجرا کرد کاهش بار مصرف وسایل سرمایشی است به طوری که درجه کولر‌های گازی را روی ۲۶ درجه بگذاریم و کولر‌های آبی را هم در دور کند قرار دهند که با اجرای آن‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد شاهد کاهش صرفه جویی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری توانیر تاکید کرد: با صرفه جویی در مصرف و رعایت الگو‌های جابه جایی در ساعات اوج مصرف می‌توانیم از بار مصرفی کشور بکاهیم.

او تاکید کرد: زمان مصرف وسایل برقی را از ساعات پیک مصرف به سایر زمان‌ها انتقال دهیم چراکه درحال حاضر زمان پیک مصرف ۱۱ صبح تا 21 شب است. بهتر است که زمان استفاده از وسایل برقی را به ساعات ابتدایی صبح و یا انتهای شب برسانیم.