۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

پرونده حج ۱۴۴۲ بسته شد + تصاویر

پرونده حج تمتع ۱۴۴۲ با اتمام عملیات حج تمتع و خروج حجاج از سرزمین وحی بسته شد. امسال هم سعودی‌ها به بهانه کرونا هیچ زائر خارجی را نپذیرفته و فقط ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان در حج تمتع شرکت کردند.
کد خبر : ۵۶۵۷۶۸

عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ از اوایل ماه ذیالحجه با پذیرش حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان و قرنطینه آنها به منظور اطمینان از سلامت زوار آغاز شد و زائران حج تمتع پس از مُحرم شدن، به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

اعمال حج تمتع از هشتم ذیالحجه آغاز شد و تا سیزدهم ذیالحجه ادامه داشت؛ به طوری که زوار طواف وداع را انجام داده و پس از اقامه نماز و زیارت نهایی به سوی هتل‌ها روانه شدند.بازگشت زوار از شب چهارم ذیالحجه آغاز شد و آخرین گروه‌ها نیز امروز مکه مکرمه را به سوی شهرهای خود ترک می‌کنند.

امسال به دلیل شیوع کرونا سعودی‌ها هیچ زائر خارجی از کشورهای دنیا پذیرش نکردند و فقط ۴۵ هزار خارجی ساکن عربستان امکان تشرف به حج تمتع داشتند که البته به دلیل نداشتن روابط سیاسی ایران با عربستان، هیچ زائر ایرانی در عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ حضور نداشت.

علاوه بر این، امسال در خروجی‌های مکه مکرمه نیز نیروهای امنیتی از بانوان حضور داشتند و زوار را هدایت می‌کردند.

همچنین به گفته متولیان مسجدالحرام با توجه به لزوم تزریق واکسیناسیون زوار، در حج تمتع امسال هم با توجه به تدابیر بهداشتی هیچ زائری به کرونا مبتلا نشده است.

در ادامه تصاویری از آخرین روزهای حضور حجاج در سرزمین وحی را مشاهده می‌کنید:

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز