۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

جانسون به دروغ‌گویی درباره کرونا متهم شد

جانسون به دروغ‌گویی درباره کرونا متهم شد
نماینده حزب مخالف دولت انگلیس طی اظهاراتی تند در صحن علنی مجلس، نخست وزیر این کشور را به دروغ‌گویی و فریب کشور درباره اوضاع کرونا متهم و تصریح کرد که مدیریت او باعث مرگ ده‌ها هزار نفر شده است.
کد خبر : ۵۶۵۶۹۶

«داون باتلر» نماینده حزب کارگر انگلیس بیان داشت: نخست وزیر بارها در پارلمان دروغ گفته است. مردم بیچاره جان خود را از دست داده‌اند چون او طی ۱۸ ماه گذشته؛ کشور را فریب داده است.

وی تصریح کرد که اظهارات جانسون درباره اوضاع کرونا نه تنها غلط که خطرناک است و «من از اینکه نخست وزیر هرگزدر پارلمان حاضر نشد اظهاراتش را اصلاح کند متاسفم»

در این لحظه معاون رئیس پارلمان «جودیث کامینز» که ریاست جلسه را برعهده داشت سخنان باتلر را قطع کرد و از اوخواست تا اتهاماتش علیه نخست وزیر را پس بگیرد. اما نماینده معترض پاسخ داد که فقط دیدگاه خودش را مطرح کرده وبالاخره «کسی باید حقیقت را بیان کند که نخست وزیر دروغ گفته است»

کامینز هم ناگزیر باتلر را از ادامه شرکت درجلسه محروم و او نیز کرسی خود را ترک کرد.

در چارچوب قوانین پارلمانی که نمایندگان باید یکدیگر را «نماینده محترم» خطاب کنند بستن چنین اتهاماتی به نخست وزیرخلاف مقررات تلقی می‌شود.

این در حالیست که جانسون به نوشته نشریه گاردین، از زمانی که قدرت را دست گرفته بارها اظهارات اشتباه و فاحشی را مطرح کرده که دفتر او حاضر به اصلاح آن نشده است.

جانسون از یک سو تحت فشار پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و از سوی دیگر مدیریت اوضاع کروناست.

اوتوافق برگزیت درباره ایرلند شمالی را ناکارآمد خوانده و خواستار اصلاح بندهای مرتبط در این زمینه است.

با این حال اتحادیه اروپا درخواست لندن برای مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را غیر ممکن دانسته و دست رد به سینه جانسون زده است.

این وضع باعث بروز اختلافات داخلی در ایرلند شمالی بین وفاداران به دولت انگلیس و استقلال طلبان شده است.

از سویی محدودیت‌های کرونایی که طبق نقشه‌ راه دولت از دوشنبه گذشته کاهش یافت باعث افزایش آمار مبتلایان به این ویروس و فشار بر مراکز درمانی کشور شده است.

جانسون از سوی کارشناسان بهداشتی تحت فشار است تا پیش از آنکه اوضاع از کنترل دولت خارج شود، بخشی از محدودیت‌ها را دوباره اعمال کند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکیست که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.