۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان + جدول

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان + جدول
بر اساس جدیدترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در جهان به بیش از ۱۹۳ میلیون نفر رسیده است.
کد خبر : ۵۶۵۶۵۷

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۹۳۴۱۰۱۶۵ نفر، شمار جان باختگان به ۴۱۵۱۴۵۶ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۵۷۲۳۵۰۳ نفر افزایش یافته است. همچنین وضعیت بیش از ۸۲ هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

دوازده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا با بیش از ۳۵ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر، هند با ۳۱ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر، برزیل با ۱۹ میلیون و ۵۲۴ هزار نفر، روسیه با ۶ میلیون و ۵۴ هزار نفر، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار نفر، انگلیس با بیش از ۵ میلیون و ۶۰۲ هزار نفر، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۵۶۳ هزار نفر، آرژانتین با بیش از ۴ میلیون و ۸۱۲ هزار نفر، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۶۹۲ هزار نفر، ایتالیا با بیش از ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار‏ نفر، اسپانیا با ۴ میلیون ۲۴۹ هزار نفر و آلمان با ۳ میلیون و ۷۵۸ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

جدول قربانیان کرونا در جهان